WET
Filmová střílečka jak od Tarantina.
Wet je stylová third-person střílečka, s nesmlouvavou sexy dívčinou v hlavní úloze, jež do značné míry připomíná dřívější hru Stranglehold. Jen s tím podstatným rozdílem, že zvučným režisérským jménem v záhlaví by tady asi nebyl John Woo, ale zcela jistě Quentin Tarantino. Wet totiž v mnoha směrech nese jeho rukopis, byť nakonec nejde ani zdaleka o tak kvalitní kousek, jako je tomu u většiny děl z Tarantinovy filmové produkce. Ale pěkně popořadě.
Wet nám představuje postavu jménem Rubi Malone, drsnou dívku, která se nechává za velké peníze najímat na hodně obtížné úkoly. Jako něco či někoho najít, přičemž v případě potíží neváhá bez milosti a váhání využít svůj meč a duo rychlopalných pistolí, čehož důsledkem bývá hodně krvavá stopa, kterou za sebou pravidelně zanechává. A když dostane zakázku od drogového kartelu, kde ji za odměnu hodlají zabít, začne věci brát hodně osobně. Načež se do vás herní soundtrack na dalších pár hodin hraní zařízne stejně živelně, jako Rubi do svých nepřátel.
Hudební kulisa opravdu výtečně podkresluje zdejší dění, takže potěší samotný jukebox s možností přehrání vámi favorizovaných songů. Palec nahoru však patří tvůrcům i za samotnou prezentaci, byť grafické ztvárnění nepatří právě k nezapomenutelným. Nicméně nápad s přetáčením celuloidového pásku, na němž se odehrává zdejší akce, loadingové obrazovky s legračními retro reklamami, a koneckonců i samotná hlavní hrdinka, která se svým oblečením a výbavou jako by na první pohled zůstala zapomenuta v čase, jsou skutečně vkusné ingredience.
Nehratelné sekvence pomáhají převyprávět jednoduchý příběh, v němž se překvapivě angažuje něco známých hollywoodských jmen. Popravdě, zase tolik práce s textem tady nemají. Třebaže vás hra protáhne různými lokacemi, ve výsledku vždy půjde o lineárně navržené putování, na jehož konci bude ukrutná spousta zářezů na pažbě vašich zbraní. Těch je tady povícero, standardní pistole s neomezenou municí lze ve víru boje nahradit o něco průraznějšími alternativami, což se bude posléze hodit, s ohledem na stále náročnější herní úseky.
Na základě umné likvidace nepřátel budete vždy odměněni bodovým ziskem, který lze v tomu určený čas přetransformovat do vylepšení vašich schopností. Sem patří umožnění střelby i během různých akrobatických manévrů, jako je efektní běh po zdi či houpání se na horizontálně umístěných tyčích. Pamatováno je též na posílení zbrojního arzenálu, jak co do průraznosti, tak množství munice. Tenhle lehký RPG rámec je ve výsledku docela příjemnou vzpruhou pro tvůrci nabídnuté časté přestřelky, které se ovšem snaží pravidelně prokládat dalším herním vyžitím.
Na prvním místě to je tombraiderovské zdolávání terénu, které sice není ani zdaleka tak elegantní jako v případě Lary Croft, přesto může jít o zajímavé zpestření. Navzdory ne úplně vstřícné kameře. Nicméně všelijaké to ručkování, houpání se na tyčích a přeskakování vás spolehlivě zabaví a na chvíli odvede do zcela jiného žánru, třeba při hledání správné cesty vpřed v případě, že vám vaše úsilí tvůrci dílčím způsobem komplikují.