True Crime
Další klon GTA nebo oživení žánru?
Můžete samozřejmě namítnout, že nové True Crime náramně připomíná poslední díly série GTA. Můžete dokonce říct i to, že už předchozí díly True Crime z tohoto odkazu tak trochu těžily.
Vývojáři z United Front vám ale hned vysvětlí, že na jediný zdroj inspirace se rozhodně neupírali; brali si z Burnoutu, Batmana, Ghost Reconu, Need for Speed, Mirror's Edge, Assassin's Creed a dalších a dalších.
Producentovi Stephenu Van der Meschtovi sice trochu cukají koutky úst, když tvrdí, že jako inspirace jim posloužil i arkádový puzzle Bejeweled, ale jeho kolega Jeff O'Connell rychle pro úplnost dodá, že na inspiracích vlastně tolik nesejde - a že bychom si hru měli sami nejprve vyzkoušet.
Dvojice upovídaných vývojářů v tu chvíli spouští hratelné demo a v následující zhruba tři čtvrtě hodiny se jím snaží demonstrovat, proč že má nové True Crime představovat restart série a "návrat ke kořenům". I díky tomu, že nemuseli navazovat na předchozí díly, totiž autoři mohli své dílko zasadit do asijské metropole Hong Kongu.
"Bude to vůbec první hra s otevřeným světem, zasazená v Asii," chlubí se Van der Mescht. "Samozřejmě tu potkáte známou mafiánskou Yakuzu a další. Ale Hong Kong jsme si vybrali proto, že byl tak dlouho pod britskou nadvládou, takže je to ideální místo pro konflikt Východu se Západem."
I hlavní hrdina Wei Shen svojí mluvou a podobou náramně připomíná postavy z GTA. Tento utajený policajtský "insider" mluví s perfektním americkým přízvukem a bělocha připomíná asi tolik jako samotného Asiata. Zkrátka takový podivný mix - jako hra sama.
Hratelná ukázka začíná ve chvíli, kdy Wei rozmlouvá s rozčileným bossem místní Triády, Winstonem. "Dog Eyes mi chtěl k*rva zastřelit moji holku," křičí a každou větu přitom prokládá příznačnými "k*rva", "nas*at" anebo rovnou "dejte sem ty zk*rvený zbraně!"
S takovými lidmi se neradno hádat, Wei proto poslušně přikyvuje a nakonec vyjíždí k továrně na heroin, kterou má zničit jako pomstu za útok na bossovu dívku. Má to jeden háček: jeden konkrétní člověk musí přežít, nechce-li Wei riskovat střet s agenty jedné mnohem silnější Triády. Že ve skutečnosti "hodný policajt" tu bude vraždit lidi a chovat se zkrátka jako bezskrupulózní gangster už k hrám tak nějak patří. A vaši nadřízení na stanici? Těm jde nejspíš jen o to, abyste jim v pravý čas donesli jména, adresy úkrytů a podobné věci.
Ale zpět k hraní. Jakmile si po vzoru GTA ukradnete auto, objeví se mapka a začne vás směrovat k cíli. Hong Kong bude po vzoru skutečného města rozdělen na čtyři části, přičemž naše cesta začíná v tzv. North Pointu.
"Nesnažili jsme se o naprosto přesnou kopii Hong Kongu," vysvětluje nám za jízdy producent O'Connell.
"Náš North Point daleko víc připomíná skutečnou čtvrť Kowloon. Ale zachovali jsme rozdělení do čtvrtí a obecný tvar města. V němž ostatně najdete i všechny zásadní monumenty."
North Point si nicméně s lokacemi z GTA nikdo nesplete. Neonové znaky na barech a hospodách jsou v čínštině, v každé uličce visí červené lucerničky a zvlášť v noci jde o hotové umělecké dílo; skvostnou malbu posetou červenou, zlatavou a zelenou.
¨Wei si s řízením nedělá zbytečnou hlavu a samotné pohyby auta naznačují, že spíš než o simulaci tu půjde o arkádu.
"Na hře pracuje spousta lidí z týmu zodpovědného za sérii Need for Speed," odpovídá O'Connell na náš dotaz a znovu připomíná, že True Crime se v tomto ohledu tak trochu podobá i Burnoutu.
Wei zastaví před továrnou na heroin, vyleze z auta a okamžitě se pustí do pěstního souboje s hlídkou, kterou v jednu chvilku popadne, zvedne nad hlavu a hodí do smetiště. Takových libůstek vás v True Crime prý čeká spousta.
Uvnitř totiž hrdina podstoupí střet s dalšími protivníky a to je ideální příležitost, jak představit Weiovy jednotlivé chvaty, kopy a pěstní údery. Tu a tam lze pro zpestření nepřítele zabít třeba tak, že mu strčíte hlavu do ledničky anebo jej nacpete přímo do otevřeného elektrického pole.