Skip to main content

StarCraft II: Heart of the Swarm

Exkluzivní odhalení kampaně za Kerrigan a její Zergy.

Blizzard Entertainment odhaluje singleplayerové kampaně pro nadcházející druhou kapitolu StarCraftu II s podtitulem Heart of the Swarm. Eurogamer se zúčastnil prezentace a díky tomu vám teď můžeme exkluzivně přinést nahlédnutí na novou Kerrigan a její Zergy.

Pro fanoušky StarCraftu je singleplayer podle hlavního designera, Dustina Browdera, "neuvěřitelně důležitý." O StarCraftu sice herní weby píšou jako o primárně multiplayerové hře, ale hlavní designér novodobého sportu tvrdí, že velká spousta hráčů hraje pouze kampaň: "Obrovské procento našich hráčů vyhledává StarCraft jen kvůli kampani," svěřil se nám Browder. A právě tato tichá většina bude mít jistě velkou radost z aktuálních informací o singleplayerové kampan Heart of the Swarm.

Heart of the Swarm bude pohánět "hrdinská jednotka" - Kerrigan. Jakkoli se tvůrci už v kampani Wings of Liberty distancovali od typické singleplayerové formule - cvičiště pro multiplayer, pořád tam byly styčné plochy, i přes značnou odlišnost jednotlivých misí. Heart of the Swarm vás na multiplayer připraví podstatně méně, než Wings of Liberty. Kampaň HotS by se tak mohla s trochou nadhledu přirovnat spíše ke slavnému modu Defense of the Ancients (DotA) než k typické RTS hře.

Hra za Kerrigan, nejmocnější psionickou bytost v celé galaxii bude tentokrát jiná. Nejhledanější žena galaxie totiž operuje v naprosto jiném měřítku, než hlavní hrdina Wings of Liberty, Jim Raynor. Ten byl pouhým rebelem a žoldákem, který korzoval vesmírem a bral různé větší či menší kšefty. Kerrigan jdou po krku tři a půl ze čtyř ras (Terrani, Protossové, část Zergů a zřejmě i vracející se Xel'Nagové).

A právě Kerrigan budete mít v každé misi k dispozici, společně s jejím vlastním technologickým stromem různých vylepšení a schopností, tak jako v klasické RPG hře. Mít nejmocnější psionickou bytost po ruce nebude přitažené za vlasy, protože to nyní odpovídá příběhu: „Raynor se nemohl reálně postavit 27 Siege tankům, ale Kerrigan to zvládne bez problémů. Odpovídá to příběhovému pozadí a zároveň nám to umožňuje vytvářet nové typy hratelnosti, díky kterým budou hráči pořád zkoušet něco nového," řekl na prezentaci Dustin Browder.

Před každou misí si tak budete moci pro Kerrigan zvolit tzv. bojové zaměření (Battle Focus), které můžete nastavit například na větev Spec Ops, nebo Corruption. Oboje vám zpřístupní různé aktivní i pasivní schopnosti: například vyvolávání Broodlingů s instantním zabitím nepřítele a vyvoláním pěti malých Broodlingů z jeho mrtvoly.

Nemusíte se ale bát, že byste se s bojovým zaměřením vydali špatným směrem a měli byste kvůli tomu pak problémy v některé z pozdějších misí. Schopnosti si můžete měnit libovolně mezi misemi a často to bude i potřeba. Maxima u obou větví zároveň asi nikdy nedosáhnete, ale střídat je lze dle potřeby. Některé speciální schopnosti Kerrigan připomínají jiná RPG od Blizzardu (Diablo, WoW), kdy se Kerrigan například roztrojí, nebo bude mít kolem sebe malý okruh, který bude poškozovat a omračovat nepřátele.

Společně s Kerrigan si budete moci vylepšovat také samotné zergské jednotky. Zergským hráčům dobře známá budova Evolution chamber bude dostupná i mezi misemi a právě v ní si budete moci upravit vlastnosti svých zmutovaných mazlíčků. Veškeré mutace budou probíhat pomocí „mutagenu", což je jakési platidlo či surovina, která vám umožní nakupovat nová vylepšení jednotek. Roachům tak budete moci například zlepšit útok, štíty, nebo regeneraci života.

Z Roachů se pak mohou stát časem Prowleři, kteří se mohou pohybovat pod zemí. Dalším stupněm jsou pak Leeches, které léčí každý padlý nepřítel, stejně jako urychlené léčení pod zemí. Evoluce se dočkají i výbušní Banelingové. Lahůdkou je totiž tzv. Splitterling, který z prvního sebevražedného výbuchu vyvolá další dva středně účinné Banelingy a z jejich výbuchů ještě další dva malé Banelingy. Takové řetězové reakci pak odolá máloco.