Skip to main content

Star Wars: The Old Republic

Zabít neposlušného kapitána nebo ho nechat žít?

Už už to vypadalo, že mi Star Wars: The Old Republic na GamesComu uteče, ale díky ochotné PR manažerce z EA jsem byl jako poslední zapsán na listinu vyvolených, kteří si toto chystané MMORPG od BioWare mohli vyzkoušet na vlastní kůži. A aby toho nebylo málo, směl jsem absolvovat show pro veřejnost, kde tvůrci diváky seznámili s čerstvě oznámenou hratelnou třídou (Sith Warrior), a také ukázali CGI trailer a různá gameplay videa. Ovšem nebýt speciální SWTOR VIP kartičky, díky které jsem mohl za doprovodu nenávistných pohledů obyčejných návštěvníků všechny předběhnout, stál bych tam frontu snad ještě dnes. O SWTOR byl po hrách od Blizzardu na výstavě snad největší zájem.

Celou prezentaci v provizorně postaveném Chrámu Jediů (fotka) nás provázel Dallas Dickinson z BioWare. Nejdříve všechny přihlížející nažhavil několika hype řečmi. „SWTOR je jednoznačně nejvelkolepější projekt od BioWare a dost možná se jedná o vůbec největší výzvu v dějinách her,“ pronesl jasně. „Všichni se nás ptají a vyčítají nám, proč jsme se nepustili do třetího dílu Knights of the Old Republic. Důvod je jasný, SWTOR je tak velký a příběhově bohatý, že se praktický jedná o KotOR 3, 4, 5, 6…Věřte, že s něčím podobným jste se ještě nesetkali,“ dodal sebevědomě Dallas.

Od pouhých řečí jsme se ale konečně přesunuli k traileru, po němž nás čekaly první pasáže z hraní. Sluší se dodat, že celá místnost byla skvěle ozvučená a chvíli jsem si myslel, že celý Chrám na nás spadne. O třesoucích se polštářích pod zadkem ani nemluvě. V první ukázce nám Dallas představil námezdního lovce na planetě Hutta a systém dialogů, které jsou v SWTOR udělány naprosto stejným způsobem jako v Mass Effect. Čili nemáte na výběr celé věty, ale jen náznaky, jakým směrem by se konverzace měla vyvíjet.

Po rozhovoru jsme pobili pár kumpánů a přepnuli jsme se k další hratelné třídě – pašerákovi. Stejně jako námezdní lovec, ani pašerák nepoužívá světelný meč. Nabízí se otázka: jaké budou mít tito borci šanci proti silnějším vyznavačům Síly? Každý disponuje charakteristickými vlastnostmi. Pašerák se např. umí schovat za překážky a nedělá mu problém uštědřit protivníkovi dobře mířený kop. Námezdní lovec se naopak spoléhá na svůj plamenomet či rakety. Letmo jsme také nahlédli hned na tři planety, ale jelikož jsme na každé byli ani ne pár minut, nebyla šance je prozkoumat pořádně.

Ve třetí a nejdelší ukázce jsme byli svědky prvku, jenž autoři nazvali “Flashpoint“. Jde o ztvárnění události, v níž může dojít důležitým rozhodnutím, která ovlivní budoucí děj. V našem případě jsme se ocitli na imperiální lodi, jejíž kapitán neuposlechl rozkaz Grand Moffa. My jsme byli vysláni, abychom to s ním vyřídili. „Zabít nebo nechat žít? Budeme hlasovat. Palec nahoru a kapitán bude dál velet své lodi, palec dolů a jeho osud bude zpečetěn,“ vybídl diváky Dallas. Většina lidí chtěla vidět Sitha jako správného záporáka, a tak jsme se dočkali rychlé a bezbolestné popravy.

O chvíli později jsme už čelili útoku republikových vojsk. Do lodě se dostávali přes trup do všech koutů a ke všemu nastaly problémy ve strojovně. Bylo na čase rychle jednat. Sithský bojovník společně se svým kolegou námezdním lovcem (hru hráli dva maníci z Bioware) vyrazili napříč chodbami a likvidovali jednoho vojáka za druhým. Co musím pochválit, je smysl pro kooperaci hráčů. Zatímco Sith se světelným mečem rozdával rány v první linii, lovec mu přesně mířenými střelami pomáhal zpovzdálí. Stejně to má fungovat i na druhé straně barikády, kde takto podobně mají spolupracovat Jedi a trooper.

V závěrečné fázi levelu jsme se utkali hned s dvěma bossy. Nejdříve se proti nám statečně vrhnul Jedi Padawan, jenž toho ale moc nevydržel, a pak se naše dvojice vypořádala – sice s potížemi - se zkušenějším Jedi Knightem. „Tak tohle, dámy a pánové, byl SWTOR, největší projekt BioWare. Děkuji vám za pozornost, snad se tady sejdeme i v budoucnu a nezapomeňte sledovat náš web, na němž najdete spoustu informací,“ zakončil za potlesku prezentaci Dallas.

Po skončení show jsem se přesunul do samotného EA stánku, kde už na mě čekal Daniel Erickson, který mi nabídl, že si mohu vyzkoušet, jak by to dopadlo, kdybych nechal kapitána žít. Nadšeně jsem tedy usedl za PC a dal jsem se do hraní.... (pokračování na příští stránce).