Star Wars: The Old Republic
Je to MMO? Není to MMO?
BioWare si od Star Wars: The Old Republic slibuje hodně. Hra ještě zdaleka není na spadnutí, ale už jsou k dispozici dva dlouhé (a naprosto úžasné) CGI filmečky od externí firmy Blur. Novinářských prezentací si The Old Republic odbylo ještě více a BioWare na všech vyzdvihovali „čtvrtý MMO pilíř – příběh s kompletním dabignem pro všechny postavy“, který má hra do specifického online žánru přinést. Nikdy se také nezapomněli zmínit, že The Old Republic je jejich vůbec nejobsáhlejší hrou, a že na papíře mají jen rozhovory tisíce stran. Jenomže zatvrzelí MMORPG hráči stále nedostali odpověď na otázku nejpalčivější – jak moc MMO hra vlastně bude? O tomhle BioWare zatím nepřesvědčili.
E3 předváděčka se na začátku točila také kolem něčeho jiného. Tvůrci se pochlubili „historicky prvním systémem krytí v MMO titulu“, který by měl oživit a obohatit klasické online souboje, ale v praxi jej již bohužel nepředvedli. Stejně tak jsem slyšel sliby o emotivních rozhodnutích, která padnou na hráče a The Old Republic při tom tvůrci přirovnali k Mass Effect. Opět bez praktické ukázky.
Již zajímavější byla procházka po osobní lodi jednoho z hráčů. „Každý hráč obdrží na začátku svou vlastní vesmírnou loď a ta s ním bude po celou dobu hraní,“ vysvětloval člen produkčního týmu a navázal: „své plavidlo si hráč bude moci všemožnými způsoby upravovat, zkrášlovat i předělávat a následně sem přivézt ostatní živé hráče a pochlubit se jim. Loď bude fungovat jako hub a pokud znáte ostatní hry od BioWare, třeba Mass Effect s jeho Normandy, pak víte, o čem mluvím.“ Já jen dodám, že pokud znáte třeba i jen léto staré Star Wars: Galaxies, také máte dobrou představu o čem mluvil.
Další bod předváděčky se točil kolem profláklé vizuální úpravy vaší postavy, která by měla skutečně i reprezentovat její vyspělost, tzn. že postava s tričkem bude logicky mnohem slabší, než postava s plátovým brněním. Hratelné charaktery v The Old Republic potěší tím, že na rozdíl od SW Galaxies půjde o opravdové starwarsácké ikony a bude zde mnohem jednodušší stát se charakteristickou SW osobností, ať už jde o Jedie, Sitha, lovce odměn, vojáka republiky apod. Navíc vás hra na začátku nebude prudit sbíráním bylinek či doručováním pošty (i když tady záleží na úhlu pohledu) a rovnou vás vyšle na úctyhodné mise. O tom jsem se přesvědčil sám při vlastním hraní na konci prezentace, ale o tom až..., příznačně na konci článku.
Nejzáživnějším bodem předváděčky se stala demonstrace kooperace různých povolání v boji. Čtveřice BioWare testerů ovládala rozdílné postavy – troopera (těžký válečník a zpravidla živý štít pro tým), smugglera (tichý zabiják, zloděj a provizorní healer), jediho (jde do první linie a stará se o mrskání slabších oponentů) a consulara (hlavní healer, drží se zpátky). V následné bitce proti imperiální eskadře jsem ovšem nezaznamenal něco příliš pamětihodného nebo dříve neviděného. Bylo hezké vidět, jak spolu čtyři hráči spolupracovali, jak se nejprve zaměřili na odstranění slabších oponentů a následně se všichni vrhli na velkého droida..., ale kvůli tomu člověk nemusí hrát MMO. Každopádně lákavě zní plánovaná PvP klání, kde proti sobě budou stát hráči za impérium a republiku.