Singularity
Čas je skutečně relativní.
Píše se rok 1950 a na ostrově poblíž Kamčatky Sovětský svaz rozjíždí projekt, který brzy skončí obrovskou katastrofou. Pouze na tomto ostrově se totiž nachází prvek E-99 velmi podobný Plutoniu. I on je zdrojem obrovské energie a navíc slouží i jako univerzální stavební kámen pro mnoho dalších technologií. Bohužel získávání jeho energie není vůbec bezpečnou záležitostí a v extrémních případech může být narušen samotný časoprostor. Jak už to tak bývá, všechno se zvrtne a dojde k havárii, která stojí život všechny obyvatele ostrova. Celý projekt Katorga-12 je pohřbený a ostrov doslova vymazán z map.
O skoro šedesát let později je ostrov náhodou objeven satelitem a vy se v kůži amerického elitního vojáka vydáváte jako první na průzkum. EMP výboj však poškodí vrtulník a vy zůstanete na tomto prokletém ostrově uvězněni. Tohle ani v nejmenším nebude váš hlavní problém.
Tak nějak by se dal popsat úvod nové FPS Singularity, která sice přichází bez větší marketingové masáže, ale s o to větší razancí. Už po prvních několika minutách strávených na ostrově jsem si uvědomil, že tohle nebude obyčejný výlet. Atmosférou v lecčems připomínající Metro 2033 doplňovaly časové anomálie, kdy se mi před očima přehrávaly příběhy obyčejných lidí a osudové okamžiky dění na základně. Vše navíc doplňovaly autentické audio nahrávky a všudypřítomné poznámky či dopisy. Perfektní začátek, který byl pouze předzvěstí daleko podstatnějších událostí.
Anomálie na ostrově jsou natolik silné, že se dokonce při jedné z nich octnete při požáru celého zařízení, který se odehrál před šedesáti lety. Z plamenů náhodou vytáhnete vedoucího projektu a úplně tak změníte běh dějin. Při návratu na vás už čekají ruští vojáci a vám nezbývá, než za pomoci jedné sličné dívky z britské organizace, která pátrá po příčinách původního neštěstí, vrátit vše do původního stavu.
Vinou uvolněné radiace při havárii vám kromě ruských ozbrojených sil dělají společnost i mutanti a další podivná stvoření. Brzy se však dostanete k solidnímu zbrojnímu arzenálu, na němž si dali autoři skutečně záležet. Kromě tradičního samopalu a brokovnice se můžete těšit i na experimentální kousky, jako je kupříkladu jakýsi minomet, u něhož můžete ovládat kutálející se granát a navést ho přesně na cíl. Podobně se chová i zbraň Seeker s ovladatelnými kulkami. Všechno toto je možné díky prvku E-99 a jeho schopnosti pohrávat si s časoprostorem.
Tím nejlepším, co vzešlo z laboratoří na Katorga-12, se bezkonkurenčně stalo Time Machine Device (TMD), které jsem měl neustále připevněné na zápěstí téměř od počátku hry a postupně do něj získával další vylepšení. Jak již název napovídá, jeho hlavní silou bylo posouvání určitých předmětů v čase dopředu či dozadu. Pokud jsem použil toto zařízení na vojáky, rozpadli se doslova v prach nebo jsem měl i tu moc je proměnit v mutanty, kteří napadli svoje již bývalé spolubojovníky.
V mžiku šly napadrť rozdrtit betonové zátarasy, které sloužily jako zákryt pro ruské vojáky. Později je bylo možné opět složit do původní pozice, pokud jsem již postoupil dále a potřeboval se krýt. K zahození rozhodně nebyly schopnosti TMD, které připomínaly Gravity Gun z Half-Life. Občas jsem tak musel vyřešit nějakou logickou hádanku s přesouváním předmětů, hodil po někom barel, nebo jsem vojákům z rukou vytrhnul ochranné štíty, či jsem zachytil letící střelu z raketometu.