Skip to main content

The Secret World

Unaveni stereotypními MMORPG? Chcete alternativu?

Unaveni stereotypními MMORPG? Chcete alternativu? Tady se pro vás jedna kutí!

Ragnar Tornquist je jméno jako vystřižené z fantasy RPG. Mnozí z vás budou proto překvapeni, že jde o člověka z masa a kostí, herního vývojáře, ba co víc, že právě tento muž stál v minulosti u zrodu adventurní legendy The Longest Journey. Když proto řeknu, že tentokrát pro nás chystá MMORPG, můžete si být jisti tím, že a) bude netradiční, b) bude fantaskní, morbidní, krásné a odpudivé v jednom, c) nebude chtít být jen další lacinou kopií. Alespoň tak autoři popisují připravovanou hru The Secret World, která ačkoliv je ve vývoji již pěknou řádku let (přípravy začaly již v roce 2003), teprve nedávno jsme se o ní dozvěděli bližší informace.

Krok od singleplayerového adventurního dobrodružství k masivně multiplayerovému zážitku se může zdát jako otočka o 180º, Tornquist má již však s MMO své zkušenosti. Jeho Anarchy Online je ostatně dodnes velmi populární, zdarma šířená onlinovka. A právě na jejích základech staví i The Secret World, který má rovněž přinést dvě znepřátelené a jednu neutrální stranu, návykovou hratelnost, rozlehlý svět a temnou atmosféru. To však má být teprve první krok. Tím druhým je originalita.

„Hra prošla dlouhým vývojem,“ říká Tornquist, „Původně vypadala jako klon World of Warcraft, po nějaké době jsme si však uvědomili, že nemá smysl vytvářet další WoW v rozdílném kabátku. Respektujeme WoW a myslíme, že lidé ho budou hrát dál, ať už vyjde jakákoliv konkurenční hra. Pravdou ale je, že dnešní MMO potřebují nové přístupy, ne pouze donekonečna kopírovat samy sebe. Nesnažíme se proto WoW překonat – chceme vytvořit alternativu. “

Podstata jeho alternativy spočívá ve dvou hlavních prvcích – RPG systému a frakcích. Hra nás zavede do nepříliš vzdálené alternativní budoucnosti, v níž se svět zmítá ve spárech ničivé války proti temným silám. Tornquist odmítá, že by v něm byly sci-fi prvky či mimozemské rasy, naopak zdůrazňuje jeho spojení s naší realitou. „Jakákoliv konspirační teorie kdy existovala, jakékoliv fámy o „vyšším plánu“ a mysteriózních šedých eminencích, to vše zde najdete – a většině i přijdete na kloub,“ láká hlavní designer. Konspirace, záhady a vládní spiknutí, to je silná karta v rukou zkušeného tvůrce příběhů – karta, která v kombinaci s přítomnými frakcemi ještě získá na lákavosti.

„Bílá vs. černá neexistuje. Jsou tu jen odstíny šedé proti hodně temně černé,“ popisuje Tornquist jednotlivé strany konfliktu. Zhruba nejblíže k „dobru“ mají Templars, starobylá frakce, jež se Zlem (jehož přítomnost a podstata zatím nebyla vysvětlena) bojuje již od samého počátku. Jsou to bojovníci cti, kteří vzývají řád nade vše ostatní a neváhají pro něj obětovat sebe i všechny okolo. Jde o fanatiky, kteří neberou ohled na ztráty, pouze na výsledek. Jak už to tak ale u podobných skupin bývá, pro všechna svá neměnná přikázání zapomněli, že svět jde vpřed. Mnohým se tak jejich cesty jeví přežité a nemoderní.

Illuminati jsou jiní. Proti Zlu sice vystupují se stejnou energií jako Templars, narozdíl od nich však již přijali svět takový, jakým se stal – a rozhodli se z něj pro sebe vytěžit, co to jen dá. Jejich zájmy jsou pragmatické a ryze sobecké a nijak se tím netají. Jejich znakem je všudypřítomný rozklad a tajemno a sami se nezastaví před ničím, jen aby získali vše, po čem touží. Možná právě proto skrývají svoje tváře za futuristickými plynovými maskami a dlouhými plášti. Zlo je jejich úhlavním nepřítelem – stejně jako Templars, kteří je nehodlají tolerovat pro samu podstatu své víry.