Rozhovor s Microsoftem o Xboxu 360
Jeho šéf o Natalu a herních plánech na 2010.
Bude tento rok pro konzole ve znamení velkých změn? Prodeje PS3 jdou nahoru, mají se objevit rovnou dva nové pohybové ovladače a Nintendo má uvést taktéž svůj detektor pulsu Vitality Sensor. Phil Spencer s tím počítá. Šéf Microsoft Game Studios je ale přesvědčen, že jeho tým pohybovou válku vyhraje. Má to zajistit nová zbraň v podobě projektu Natal. Phil poskytl Eurogameru rozhovor, kde nejen uvádí, jak to s Natalem vůbec bude.
EG: Jaké máte pro tento rok cíle a kam byste chtěli Xbox 360 dovézt?
Phil: No, je úžasné, že tady sedíme na začátku roku 2010, když vím, jaký budeme mít tento rok silný line-up. Možná to bude znít jako klišé od PR, ale já si opravdu myslím, že my skutečně máme na rok 2010 snad nejlepší line-up vůbec.
EG: Někdo nám jednou řekl „Myslím, že náš line-up je na tento rok spíše průměrný. Nejsem si tak jist, jestli budeme opravdu úspěšní…“ (pozn.: dřívější Spencerovo vyjádření)
Phil: Někdy, když jsem dával rozhovory, chtěl jsem vyzdvihnout naše jednotlivé značky. A s tím bychom se měli uchytit, ne? Máme Alan Wake, který byl sice dlouho ve vývoji, ale nyní jej často hraji a musím říci, že je to opravdu zvláštní hra. Pak je tu Crackdown 2, Halo: Reach… Myslím si, že právě Halo: Reach bude největší hra tohoto roku. A také si myslím, že to bude jedna z nejlepších Halo her, ne-li ta vůbec nejlepší.
Mohl bych jen sedět a dívat se na tu sbírku her, které letos přijdou na Xbox 360, včetně nové generace velkých značek, jež uvedeme na trh. A to ani nemluvím o Natalu, jenž určitě pro mnoho hráčů změní současnou tvář Xboxu. To přinese této platformě, stejně jako službě Live mnoho nových zákazníků. Čeká nás náročný rok, protože chceme hodně věcí úspěšně dotáhnout, ale i zajímavý, díky té velké kolekci her, které chystáme.
EG: Zazněly kritiky, že Microsoft na sebe bere mnohem nižší rizika než Sony, co se týká vývoje exkluzivních first-party her. Co na to říkáte?
Phil: S tím nesouhlasím. Vemte si zrovna Natal, protože pokud to není riziko, tak už nevím. Snažíme se o něco úplně nového, kdy nedržíte v ruce žádné zařízení. Chceme tím vytvořit zcela nový soubor her a nové zážitky, abychom potěšili jak stávající, tak i nové zákazníky. Je to velká výzva, velké investice a risk, jestli se to ujme.
Mimo to, když se podívám na Live a připravovaná vylepšení konceptu XBLA, tak mi dochází, že naše nové online služby by ještě před několika lety nebyly vůbec možné. A když zaostřím na minulý rok, kdy jsme se v rámci XBLA her více soustředili na tvorbu našich first-party studií, tak si myslím, že kvalita těchto her byla rozhodně stoupající.
EG: Jaké hry máte nyní ve vývoji pro Natal? Zaměřujete se v nich na příležitostné zákazníky a rodiny, nebo máte něco na cestě i pro hardcore hráče?
Phil: Máme ve studiích řadu kreativních lidí, jako je např. Peter Molyneux a Kudo Tsunoda. Jedna z věcí, kterou jsme chtěli včas dokončit, byla distribuce hardware Natalu do našich studií, aby byla tato technologie k dispozici co nejdříve. Nesnažíme se tak nějak diktovat, jaké hry se na Natal mají vyrobit, ale necháváme naše největší kreativní talenty experimentovat, aby sami zjistili, jak se s tím bude nejlépe pracovat.