Operation Flashpoint 2 MP
Dodatečně o multiplayeru a rozdílech na konzolích.
Kromě klasické kampaně pro jednoho hráče (recenze singleplayeru) a trojici pomocníků řízených umělou inteligencí nabízí nový Flashpoint hlavně možnost celé dobrodružství absolvovat taktéž kooperativně ve spolupráci až kvarteta hráčů. To samozřejmě celý postup hrou i na nejtěžší obtížnost, tedy vyjma pár pozdějších misí, citelně usnadní, protože až na výjimky je domluva s živými kolegy vždy rozumnější, než s AI spolubojovníky, kteří si speciálně v této hře rádi postaví hlavu zrovna v té nejhorší možné chvíli.
Vůbec živá spolupráce vám otevře úplně nové možnosti, kdy se můžete v družstvu např. domluvit, že jeden se ujme role vzdálené podpory s odstřelovačkou, přitom normálně nelze volbu zbraní ani specializace AI vojáků v singleplayerové části hry ovlivnit. Třešničkou na dortu už je pak třeba společné odpravování protivníků na povel, nebo pěkná kooperace ve vozidle, kdy řidič musí jet opatrně tak, aby střelec ve věži mohl snáze útočit.
Ale to jsou vlastně klady příslušející kooperativnímu módu v jakékoliv hře. Budiž však Flashpointu k duhu, že striktně nevyžaduje plný počet členů, ale pěkně se dá zahrát klidně i ve dvou, nebo třech, protože nenaplněný stav hra doplní zbytkem AI vojáků. Možnost velení přes velitelské kolečko taktéž zůstane zachována. Nicméně takový součinný útok dvou obrněných vozidel APC, možný jen ve čtveřici hráčů, je typickým příkladem, proč do hry pozvat raději vícero kamarádů.
Absolvovat takto můžete celou kampaň v kuse i odemčené samostatné mise, a to jak přes internet, tak i skrze LAN v rámci všech platforem. Pouze splitscreen byl zcela vypuštěn. Hra má ovšem jedno citelné omezení, které propagovaný svobodný pohyb dosti omezuje. V rámci družstva se můžete rozdělit pouze v oblasti kruhové výseče o průměru zhruba 400 metrů. Překročení této hranice přivodí okamžitou smrt.
Po většinu času sice toto omezení ani nepocítíte, ovšem jen do té doby, než vás napadne tým rozdělit a udělat třeba široký obchvat postavení nepřítele. To pak dost dobře není možné. V kooperativní kampani je hodně cítit omezený rozsah celého dobrodružství, protože výsledný zážitek je závislý na skutečnosti, jestli jste již hranou misi prošli dříve, nebo nikoli. Pokud ano, tak buď již znáte fígl, jak na zadané rozkazy vyzrát, nebo na něj při tomto opakovaném postupu snáze přijdete.
Pokud totiž již víte kam šlápnout, díky striktně předskriptovaným postavením a chováním nepřátel, dopředu přesně odhadnete jejich útoky a umístění, takže je zpravidla pochod již jen rutina a některé mise dokončíte na několik málo výstřelů za pár desítek minut. Velká škoda, že tvůrci nedokázali jednotlivé mise v kampani okořenit alespoň dynamickým rozmístěním protivníků, takto jste rázem velezkušení velitelé. Na druhou stranu alespoň vyzkoušíte třeba jinou cestu k cíli, než minule.
Mimo příjemnou online kampaň Flashpoint nabízí již jen dvojici režimů pro více hráčů, a to taktéž na mapách vyříznutých z ostrova Skira. I zde proto platí pravidlo omezeného pohybu, tentokráte na zvětšené výseči kolem 800 metrů, ale to je zde celkem zanedbatelný detail. Díky většinou otevřenému terénu s malým počtem staveb a úkrytů, je ovšem týmová bitka USMC proti PLA, jakožto první mód, poměrně rutinní záležitostí.