Need for Speed: Hot Pursuit
Divoká jízda s policií v zádech.
Need For Speed: Hot Pursuit (dále jen NFS) byla pro mě jednou z nejlepších prezentací na letošním GamesComu (hned po úchvatném Bioshocku). Už je to přeci jenom pár let, co jsem usedl do policejního auta a pokud mě paměť neklame, podařilo se mi to naposledy u šestého dílu s podtitulem Hot Pursuit 2. Pro úplnost dodávám, že prezentovaná hra měla již pořadové číslo čtrnáct (nepočítaje odbočky jako Nitro či World). Vývoje se navíc chopili tvůrci z Criterion Games, kteří mají s vysokou rychlostí a překračování zákonů bohaté zkušenosti. Jsou to totiž tvůrci slavné série Burnout a jejich otisk ve hře byl během prezentace velmi patrný.
„Svět, který jsme pro další NFS připravili, je podle nás tím nejrůznorodějším z celé série. Můžete se prohánět na silnicích mezi vysokými horami, pouští, hustým lesem, úzkými městskými uličkami, nebo dáte raději přednost vyhlídce na moře z pobřeží?" uvedl na úvod jeden z předvádějících a dodal: „Celé prostředí je čtyřikrát větší než Paradise City z posledního Burnoutu a můžete jet zhruba 25 minut bez toho, abyste viděli něco dvakrát."
Osobně se mi prostředí velmi zalíbilo a nutno podotknout, že se tvůrci nevrátili k relativně monotónním prostředím z Undergroundu, Carbonu, či Undercoveru. Na druhé straně takto členitý svět nabídly už starší díly (namátkou klidně „novější" Most Wanted), ale nikdy ne na takto rozlehlém území a hlavně s tak skvělou grafikou. Technologie opět postoupila kupředu a celá hra vypadala ještě uvěřitelněji než kdy předtím. Pokud jsem dobře slyšel, s návrhem celého světa lehce vypomáhali někteří designéři z DICE, což jsou tvůrci kupříkladu Bad Company 2.
V plné verzi bude k dispozici kariéra jak za policistu, tak i za klasického jezdce. Bude samozřejmě možné se volně projíždět po celém světě a v případě, že chcete odstartovat nějaký závod, nebudete muset jezdit na určenou lokaci či zastavovat na semaforech po vzoru Burnoutu. Vše se bude spouštět přes speciální nabídku v menu hry.
„Už nebudete začínat hru s žádným citroenem nebo starou astrou. Naším cílem je, aby ty nejlepší kousky byly přístupné ihned a hráč nemusel čekat tři, pět nebo deset hodin než nasedne poprvé do Porsche. Abychom však udělali hru zábavnější a zabránili stereotypu, auta se budou co nejčastěji střídat. Samozřejmě, že můžete vždy využít svoji oblíbenou značku, ale ve světě NFS by to možná byla trochu škoda," rozpovídal se jeden z tvůrců o možnostech singleplayerové hry.
Část prezentace se samozřejmě věnovala Autologu, což je služba propojující vás s vašimi přáteli, kteří rovněž hrají NFS. Skrze Autolog bude možné sdílet všechen možný obsah a asi nejzajímavější nabídkou bude položka „Doporučení" (Recommendation). V ní najdete buďto nejvhodnější závody, které byste si měli při vašich schopnostech projet, a informace o tom, zdali někdo z vašich přátel právě nepřekonal váš rekord. Více informací o této službě jsme přinesli již v předchozím článku z E3. Posléze se předvádějící vrhnul do zběsilého závodu ve svém porsche, kdy ho pronásledovalo hned několik policejních aut. Všechna čtyři závodní auta ujížděla s motorem vytočeným na maximum a po cestě si rozhodně žádné z nich nebralo zbytečné servítky. Vráželo se do civilních aut a sem tam to odnesla značka nebo dřevěný plot.
Speciální animace informovala o blížícím se policejním zátarasu a tím pádem i možnostech, jak ho co nejlépe rozrazit. Otravným policejním vozům šlo ujet za pomoci nitra nebo v horším případě se s nimi předvádějící musel utkat plech na plech. Netrvalo moc dlouho a dorážejícího strážce zákona se mu podařilo odhodit na svodidla, kde auto čekalo několik salt ve vzduchu v povedené animačce. Podobnost s Burnoutem byla pouze čistě náhodná.