Need for Speed: Hot Pursuit
Návrat ke kořenům s rukopisem Burnoutu.
Představení NfS: Hot Pursuit Chase bylo jedním z hlavních taháků, se kterými se EA na letošní E3 vytasili, a skutečně se jedná o hned, v několika směrech, revoluční díl série. Zaprvé, namísto EA Black Box a jim podobných (jako tomu poslední dobou bývalo), Hot Pursuit Chase dostali pod ruce britští Criterioni, kteří se proslavili zejména sérií Burnout. To samo o sobě slibuje čerstvý vánek do série a jen na okraj zmíním, že rukopis Criterionu se tu, díky propracovanému modelu poškození i velkým bouračkám zachycovaných z efektních úhlů, rozhodně pozná.
Největší změnou ale prošlo online zázemí hry, o němž se vlastně E3 předváděčka točila především. Skutečně, na samotné ježdění zbylo posledních pět minut prezentace, protože předchozí čtvrt hodinu zaplácli kreativní ředitel Craig Sullivan a producent Matt Webster rozjímáním o inovativním přístupu k multiplayeru a snaze co nejjednodušeji stmelit komunitu hráčů Hot Pursuit. A já tedy své dojmy napíši podobně. Nejprve o multiplayeru a poté až o tom, jaké to vlastně je držet ovladač v ruce a prohánět se v policejní Bugatti Veyron (no jasně, že je to boží!).
„Podle nás se dnešní elektronický svět točí okolo spojení a virtuálních vztahů mezi lidmi,“ uvedl prezentaci Craig a jal se představovat závodní hru, jejíž multiplayer bude tím hlavním důvodem pro její koupi. V zásadě půjde o Facebook model a celý bude zasazen do tzv. autologu, což bude menu interface hry, kde je vše na jednom místě a připomíná menu PS3. Budete si moci přidávat přátele, bavit se s nimi, prohlížet si jejich profily, zakládat komunity a samozřejmě proti sobě, ať už jeden proti jednomu nebo v rámci mnohačlenného klání, soupeřit.
Veškeré vaše výkony budou ohodnocovány tzv. bounty body. Jejich funkci trefně popsal Craig, „Všichni víme, jak funguje multiplayer v Modern Warfare. Za dobře odehrané zápasy získáváte zkušenostní body, které se postupně sčítají a až jich nashromáždíte určitý počet, postoupíte o hodnost výše. V Hot Pursuit to bude fungovat obdobně a za nasbírané body získáte v prvé řadě přístup k lepším autům.“
Autolog v Hot Pursuit bude tak trochu o předvádění se a všichni vaši přátelé proto budou mít přístup ke spoustě vašich statistik, budou si moci omrknout, jaká žihadla vlastníte a přes Autolog bude možné klidně i sdílet fotky. A to ne za účelem odbourávání soukromí, ale k podpoře přátelské rivality, protože až někdo z vašich přátel uvidí vaše statistiky, dostane třeba chuť vás vyzvat na závod. Nebo upozorní na fakt, že na trati XY zajel nejlepší čas a vybídne vás k jeho poražení. Vám se to třeba povede, jemu se hned zobrazí upozornění v profilu a jedním kliknutím se znovu vrhne na odvetu v time trialu.
Kromě prohlížení profilů vašich přátel budou k dispozici i hromady dalších žebříčků a statistik, třeba přehled nejlepších jezdců na různých tratích nebo informace o popularitě určitých tratí, vozidel či povolání (policista nebo závodník).
Ačkoliv o autologu a multiplayeru by prý mohli vyprávět ještě hodně dlouho, Craiga s Mattem již tlačil čas a museli se přesunout k prezentaci samotného ježdění. Nicméně bez debat se nám tu rýsuje velmi unikátní a podle tvůrců i revoluční automobilový mutliplayer a já bych jej nezpochybňoval. Autolog je úžasně propracovaný a v prvé řadě slibuje hodně dlouhou životnost hry. Teoreticky vám může vydržet léta a teď je jen třeba doufat, aby se chytl a aby vše šlapalo jak má.