Necrovision: Lost Company
Mrtví vstávali z hrobů už za první světové!
Polští vývojáři z firmy The Farm 51, dříve pracující na hře Painkiller, pěkně rozjíždějí novou značku. Je to zhruba rok, co vyšel první díl NecroVisioN a už tu máme pokračování Lost Company. Příběhově se dostáváme před události prvního dílu.
Jedním z hlavních nepřátel byl původně Jonas Zimmerman a právě do jeho kůže se převtělíte nyní. Jonas je lékařem, který pracuje na podivném výzkumu, jenž z bratrů ve zbrani dělá chodící mrtvoly. Poté, co se experiment vymkne kontrole, je jeho úkolem vyrobit protilátku a dodat ji nadřízenému – Herr Mengeovi.
Jak a proč se Zimmerman nakonec stane zápornou postavou, už nechám, abyste zjistili sami. Z herního hlediska má však příběh velký vliv. V prvním díle jste se už po dvou úrovních pohybovali hlavně v podzemních sálech a různých chodbách. Zatímco Lost Company se asi z osmdesáti procent odehrává na bojištích první světové války.
Na jednu stranu je to dobře, protože rozlehlé místnosti v prvním díle byly nepříjemně prázdné a jejich procházení stálo hodně času. Na druhou stranu se tentokrát nedočkáme takové bezhlavé rubačky jako dřív. Vojáků se proti vám staví podstatně méně než pekelných monster a dobové zbraně ani žádnou extrémní destrukci nedovolují.
Chyběla mi, v prvním díle výtečná, posedlá rukavice. Tu dostanete až v závěru a to je škoda. Její účinnost a využití v boji by si zasloužilo větší prostor. Opět se dočkáte několika jejich módů – ohnivého, projektilů, nebo mražení. Škoda, že nedošlo na oživování nepřátel, kteří by následně bojovali na vaší straně. Minule to byla docela bžunda. Ale možná je to jen tím, že jsem nenašel všechny tajné předměty.
Arzenál po většinu času tvoří starobylé pistole, kulomety, brokovnice, odstřelovačka, plamenomet, prehistorický rotačák, granáty a dynamit. V momentě, kdy se vám na ruku přisaje zmíněná rukavice, ještě seberete výkonnější futuristické varianty většiny výše zmíněného.
Opět je velmi důležitý boj na blízko. Zejména proto, že frekvence střelby a doba nabíjení dává dostatek času k tomu, aby se k vám dostali nepřátelé. V té chvíli vás zachrání jenom rána pažbou nebo kop do slabin. Sebrat a mlátit se dá i bajonetem, lopatou nebo kyjem, ale to už je spíše z nouze ctnost.
S bojem jsou spojená komba. Ty aktivujete ranou přímo do hlavy, zapíchnutím nepřítele nebo jeho zapálením. V jednotlivých úrovních jsou skryté předměty zvyšující počet komb, které můžete za sebou řetězit. Čím silnější kombo, tím větší efekt jak na samotnou oběť, tak na postavy v jejím okolí. Když se zdaří třeba jedenáct smrtelných úderů v řadě, mezi všemi protivníky projede blesk a hned máte polovinu starostí.