Herní rok 2011: Předpovědi vývojářů
Známí herní vývojáři nám řekli, na co se nejvíce těší.
Položili jsme jednoduchou otázku několika vybraným osobnostem mezinárodní tvůrčí scény, na co se nejvíce těší v roce 2011. Co budou podle nich největší trháky tohoto roku a jaké hity si letos nejraději zahrají? A jaká nová hra bude v nadcházející sezoně podle znalců trhu absolutně nejlepší? Podívejte se, co nám oslovení tvůrci odpověděli a jak si zavěštili z koule:
Randy Pitchford je zakladatel, generální ředitel a prezident Gearbox Software, úspěšných tvůrců druhoválečné série Brothers in Arms nebo sci-fi střílečky Borderlands. Studio v současné době usilovně pracuje na Duke Nukem Forever a Aliens: Colonial Marines:
"Pro tento rok se osobně těším na celou řadu herních titulů a doufám, že mě jiné v dobrém překvapí. Asi nejvíce se ale těším na nové Nintendo 3DS, kde věřím, že tato konzole nabídne zcela unikátní obsah a zážitek oproti současnému trendu."
David Braben je zakladatel Frontier Developments, studia, které stojí za solidním startovním titulem Kinectimals pro Kinect. Braben také dříve pracoval na vesmírném simulátoru Elite:
„Tento rok kupodivu nemám vyhlédnuté žádné své favority. Jsem totiž duší i tělem herní vývojář, takže bych spíš prozradil, že se nejvíce těším na to, až konečně vyjdou pořádné hardcore hry pro pohybové ovládání, ať už je to Kinect nebo Move."
Dave Cox je produkčním v Konami a také producentem poslední Castlevanie: Lords of Shadow:
„Pokud jde o tento rok, asi nejvíce mě láká další Batman: Arkham City od kolegů z Rocksteady. Už jejich prvního netopýřího muže jsem si hodně oblíbil a už se nemůžu dočkat, s čím se vytasí dále. Oceňuji totiž rozumný přístup Rocksteady k Batmanovi, který si zachovává nejen své přednosti, ale hlavně svůj nezaměnitelný charakter. Jsem velký fanda komiksů, takže moje nejočekávanější hra je jasná."
David Perry je generálním ředitelem společnosti Gaikai, která rozjíždí distribuci her skrze streamovaný přenos (tzv. Cloud Gaming), když dříve založil vývojáře Shiny Entertainment, mimo jiné tvůrce akční série MDK:
„Letos se nejvíce těším na nové Star Wars: The Old Republic. Proč? Protože jejich distributor EA se k jedné z nejlepších videoherních značek postavil hodně odpovědně. A navíc na tom makají velezkušení Bioware. Sice jsem slyšel nějaké zvěsti o nutném stažení šílených dvaceti giga dat před prvním hraním, ale stejně si to prostě nenechám ujít! Takže už se nemůžu dočkat premiéry."
„Čestné uznání bych pak udělil třetímu Maxi Payneovi, protože si užívám zpomalování času, kterého pro mě není v hrách nikdy dost. Jo, a na Bulletstorm už se mi také nechce moc čekat. Také držím palce novému pojetí Battlefieldu v rámci projektu Play4free, který by mohl přinést nové impulzy na trh her se základním obsahem šířeným zdarma."
Nick Burton je ředitelem vývoje platformy Kinect v Rare a hlavní softwarový architekt titulu Kinect Sports:
„Já se nemůžu dočkat Gears of War 3! Mám hodně rád oba předešlé díly a myslím, že už je sakra vhodná doba na další eskapády Marcuse a Doma s jejich nabroušenými Lancery."
Edward Stern je senior designer připravované FPS Brink v rámci britského vývojářského domu Splash Damage:
„U mě jasně vede nový Portal 2, ten asi nebude potřebovat nějaké povzbuzující komentáře, ne? Stejně tak jsem si jistý, což určitě nebudu sám, že skvělý bude i takový Deus Ex 3, Rage, The Elder Scrolls V: Skirym, právě vydaná LittleBigPlanet 2, Dead Space 2, Dragon Age 2, Killzone 3 a Crysis 2. Z tohoto mého seznamu ale nejvíce věřím zkušeným ID Software a jejich Rage."
"Také se těším na možná trochu podivný Rock of Ages od chilského studia Ace Team, to jsou totiž ti, kteří vytvořili skvělou střílečku Zeno Clash. Každý, kdo sledoval první trailer Rock of Ages a není padlý na hlavu, se na tu hru prostě musí těšit!"