Skip to main content

Ghost Recon: Future Soldier

Taktickou akci střídá řežba s vražděním Rusů.

Konec analogiím s válkou v Iráku a konec tichému stylu hry, schovávání se za skalami a odstřelování nepřátel z bezpečí a dálky. UbiSoft se rozhodl překopat svoji zásadní sérii taktických akcí Ghost Recon. Eurogamer byl u toho, když byl nový díl série s názvem Future Soldier poprvé představen novinářské obci.

První dojem? Ghost Recon se začíná nápadně blížit Terminátorovi, bojuje se mnohem více na blízko a krycí systém se nápadně inspiruje tím z Gears of War. Pořád nejde o přímočarou third-person střílečku, ale rozhodně je to hra spíš akční než taktická. Ovšem nepředbíhejme.

Future Soldier se bude odehrávat v blízké budoucnosti, kdy se v Rusku zmocnili vlády ultrapravičáci a chystají se napadnout svého odvěkého nepřítele z USA.

Hi-tech výbava každým coulem.

Proto je do hry povoláno komando Ghosts v čele s kapitánem Edwardem "Kozákem" Kačenkem, americkým vojákem s ruskými kořeny, který státní převrat nese o to hůř. Jeho nadřízení doufají, že se v něm během mise probudí ruská krev a vůdce týmu bude o to zapáleněji bojovat proti těm, kteří chtějí staré Rusko zničit a z jeho popela stvořit nebezpečný teroristický stát.

Protože se pohybujeme v blízké budoucnosti, Kačenkův tým připomíná partu po zuby ozbrojených miniterminátorů, kteří s sebou díky pokročilé technologii a nosnému obleku tahají mnohakilové zbraně, proměnlivé pušky, raketomety na ramenou, generátory neviditelnosti i obrovského mechanického droida.

Taky byste tomuhle robotovi říkali Pes?

Kozák ovšem nebude jediným hrdinu, na několik úrovní se totiž vtělíte také do rolí vedlejších postav: třeba do obyčejného ruského inženýra, který se před pravičáky snaží hrdinně bránit svoji zemi, nebo do pozice tělesného strážce ruského prezidenta, na nějž mají extrémisté políčeno. Že by inspirace změnou perspektiv v Modern Warfare 2? I kdyby, jasné je, že v novém Ghost Reconu se budou střílet Rusové - tedy lépe řečeno "ti zlí Rusové". A to po celou dobu odhadovaných čtrnácti hodin hrubého hracího času, který půjde strávit buďto hrou v singleplayeru anebo kooperativně.

Velkou změnu přinese nový Ghost Recon co do správy týmu, byť kořeny tohoto rozhraní ještě pořád vychází z obou dílů odnože Advanced Warfighter. Kozáka na celkem čtrnácti misích doprovodí tým složený ze silných individualit a v herní rovině především velmi odlišných tříd. Pojďme se na ně podívat zblízka.

Má ten chlap na hlavě kuklu nebo Voldemortův makeup z Harryho Pottera?

Inženýr se spolehne především na příruční EMP, které z provozu vyhodí jakékoliv elektrické zařízení v bezprostředním dosahu. Commando bude tým zpravidla vést a poznáte ho podle modulární pušky, kterou lze za chodu přeměnit v kulomet, brokovnici i granátomet. Tento voják má též disponovat mikroprojektilem Back Mortar, známým z prvního teaser traileru. Podle vývojářů je Commando něčím jako "stíhačka F16 na dvou nohách", zkrátka zcela nezastavitelný stroj na vraždění.

Odstřelovač naopak funguje především jako skaut, který si první všimne nepřátel; to díky svému senzoru, monitorujícímu tepající srdce v bezprostředním okolí. Tenhle přístroj odhalí nepřítele stojícího i za zdí a za pomoci interfacu CrossCom o tom spraví všechny členy týmu.