Dragon Age: Origins
Na draky! A na ženské.
Dragon Age: Origins má hodně dlouhou historii (stačí prohledat záznamy z E3 2004) a po několika odkladech bychom všichni měli už finálně zajásat. Osobně jsme se zúčastnili E3 prezentace, na jejímž začátku producent Ray Muzyka prohlásil: „20. října, teď už opravdu!“ Tak tedy opravdu. A proč jásat? Zaprvé, je to RPG od BioWare, navíc duchovní nástupce legendární série Baldur’s Gate, a zároveň začátek nové série. Zadruhé, bude v něm spousta draků, ženských a sexu! Tak tedy...
Omluvte lehce pubertální výlev, ale po předváděčce s rozjařeným producentem Rayem Muzykou jsem si ho nemohl odpustit. Dragon Age sice bude pompézním RPG, vyprávějícím příběh elitního rytířského řádu Grey Wardens, bojujícího proti na lidi se valící pekelné hrozbě jménem The Blight (Pohroma). To ano. Jenomže, dobré dvě třetiny předváděčky Ray strávil ukazováním jedné sekce hry, kde se hlavní hrdina rozhodoval mezi dvěma ženami, konkrétně: se kterou se vyspí, a kterou pošle k vodě (v tomto pořadí). Nějaký souboj s drakem nebo možnost zahrát si X360 verzi byly na E3 vedlejší.
Většina hratelné ukázky byla zasazena do kempu hlavního hrdiny, kteréžto osídlení fungovalo stejně jako loď Normandy v Mass Effect. Tvůrce jej popsal, „Tenhle kemp je místem, kam se budete často vracet po odehrané misi, je to vlastně vaše centrála. Můžete tu načerpat sílu, obchodovat, klábosit a, to především, být ve styku (ehm...) se členy vaší družiny.“ Dragon Age: Origins totiž následuje model z Mass Effect, kdy hráč po světě vždy cestoval s dvoučlenným týmem, jen v Dragon Age bude parta klidně dvojnásobně velká. „Funguje to jednoduše. Jak postupujete příběhem, potkáváte nové lidi a pokud si vzájemně sednete, dotyčný vám nabídne své služby. On pak dorazí do tábora a vy, když kemp budete znovu opouštět, si novou posilu budete moci naverbovat,“ dovysvětlil Ray známý koncept.
Stále bezejmenný a nemluvný hrdina se tak chvilku procházel kempem a Ray následně prohlásil, že nám ukáže interakci se členy družiny. Nebo spíš s členkami. Nejprve vyrazil za Lelianou, mladou, drobnou, pohlednou a tuze milou zrzkou s kouzelným irským dialektem. Mladičká byla do hráče bláznivě zamilovaná, byla mu zcela oddaná a k tomu taková sympaťačka, no skvělá máma by z ní byla! Naprosté ztělesnění dobré duše a obecně strašně milé stvoření.
Jenomže opodál stála jiná dáma, sexy brunetka a čarodějka, Morrigan. Vývojář ji okomentoval takto: „Morrigan je čarodějkou z lesa, takže má ráda různé přírodní ingredience. Dáme jí proto dárek v podobě balíčku plného bylinek a schválně, co ona na to.“ Morrigan se rozzářila, poděkovala, hráč dostal extra body k magickým a vůdcovským statistikám a slečinka s námi začala flirtovat. Ray prozradil, že v téhle fázi už má hodně odehráno a na obou dámách už značně pracoval. Všiml si totiž, kterak všichni v sálu na E3 byli trošku překvapeni z toho, jak lehce by se k tomu Morrigan nechala přemluvit.
Najednou před hráčem ve vzduchu viselo dilema. Pro kterou se rozhodnout? „Morrigan je divoška a krasavice, Leliana usedlá dobračka. Tak jak?“ tázal se Ray mě a dalších přítomných novinářů. Skupinově se rozhodlo pro Morrigan a její útulný stan. Následovala cut-scéna, kde se dva aktéři začali oddávat XXX radovánkám, ale sotva se na obrazovce objevilo polonahé ženské tělo... „Ááá, a tady to přeskočíme, budete si muset počkat na plnou verzi,“ zkazil nám slintavcům Ray radost. Následovala scéna, kdy se zklamaná a uplakaná Leliana pustila výčitky do hráče, ale novináři opět rozhodli o jejím odpálkováním a vztahu bylo konec.
Poslední tři odstavce působí jako popis dění ve venezuelské telenovele, leč takové věci se ve hře Dragon Age opravdu děly. Bylo to sice zajímavé, ale přeci jen už trochu na jedno brdo, a tak jsem byl vděčný, že po dýchánku v kempu přišlo na lov draků! Tedy, jednoho draka, ale lepší než nic. Vždyť do teď BioWare ještě ani jedno takové stvoření neukázali a to jej má hra přímo v názvu...