Skip to main content

Dragon Age 2

Trpaslíkovo epické vyprávění začíná.

Už podle úvodního filmečku a rekapitulace děje prvního dílu je patrné, jak se BioWare různými ústupky okatě snaží nalákat na tuhle značku nové hráče, tvrdí jedni. Druzí zase upozorňují na podobnost s nedávným stažitelným přídavkem Leliana's Song, v němž jde také o příběh vyprávěný jednou z hlavních postav. Tak jako tak je prostě jasné, že Dragon Age 2 bude čeřit emoce - a že BioWare udělají vše pro to, aby nadějnou mladou značku akčních RPG nezadupali do země.

Sami autoři ostatně přiznávají, že první díl tak trochu zneužil svého postavení duchovního nástupce Baldur's Gate a svezl se na vlně zájmu o pomyslné pokračování; teď už jsou v tom ale BioWare sami a ví, že se nelze spoléhat na nostalgii. Fantasy svět Thedas čekají převratné události - a sám druhý díl Dragon Age má mít podstatně větší šťávu než jeho předchůdce.

Jakmile se na začátku hry ocitnete v Lotheringu, pochopíte, že hlavním hrdinou je tentokrát někdejší šampión z Kirkwallu, mladý bojovník Hawke. Díky svému postavení Hawke vyzařuje skoro auru legendy, ale příběh o tom, jak se stal kirkwallským mistrem, obestírá nejedno tajemství, legendy a také pomluvy. Během hraní se postupně dozvíte, co přesně Hawke dělal před svým útěkem ze zničeného Lotheringu až do té doby, než dorazil do Kirkwallu.

Hawkeovu postavu si budete moci přizpůsobit, ale rozhodně o něco méně než jeho kolegy z prvního dílu. Fixní volba charakteru nicméně vývojářům prý dává více prostoru ve způsobu vyprávění děje a také příležitost, aby hrdinu nechali kompletně a komplexně namluvit, což je mimochodem přiznaná inspirace Mass Effectem.

Ale ne, další kopí, co mi za chvilku shoří v ruce.

Hawke se prý jinak nebude zdráhat mluvit i tehdy, kdy se to dvakrát nehodí, a tuhle výsadu si užijete i vy: během hraní půjde na základě kontextových akcí vstupovat přímo do rozhovoru anebo skákat ostatním do řeči. Byť následky si ponesete sami.

Při "tvorbě" Hawkea si budete moci stále vybrat mezi válečníkem, zlodějem a kouzelníkem, tentokrát je ale slíben liberálnější výběr jednotlivých skillů. Hardcore fanoušci si třeba budou moci vytvořit své vlastní kouzlo fireball a přizpůsobit si tyto ohnivé koule k obrazu svému.

Jak bylo naznačeno v úvodu, příběh Dragon Age 2 je de facto jedním velkým vyprávěním, a to konkrétně trpaslíka Varrica, který se s tímhle vším rozhodl svěřit jedné Chantry Seeker v době, kdy světu hrozí další válka. Chantry Seeker věří, že pokud dostatečně porozumí důvodům Hawkeova konání, může této válce zabránit; trpaslík už je pak pouhý vypravěč, který do děje žádným způsobem nezasáhne.

Ty zuby musí ven.

Vývojáři samozřejmě hodlají využít všech triků, které tato vypravěčská struktura nabízí, takže rozhodně třeba nečekejte čistě chronologický průběh hry. Běžné budou skoky v příběhu odpovídající tomu, jak se mohou události rozpíjet v lidské paměti (anebo třeba mise začínající trpaslíkovým "zapomněl jsem dodat, že...") a celé Dragon Age 2 jinak pokryje dobu trvající deset let. To ale zároveň třeba znamená, že vedlejší questy se musí splnit před nějakým zásadním zvratem v ději, jinak nebude možnost se k nim později vrátit.

Protože část příběhu se navíc odehrává souběžně s Fifth Blight z původních Origins, lze také čekat podání již známých událostí z trochu jiného úhlu pohledu.

Důležitou roli v příběhu má tentokrát hrát měňavka Flemeth, chvíli žena, chvíli drak. Prý je jí tisíc let a tradují se legendy, že svádí muže, aby si sama mohla porodit více dcer a těm pak přikázat vyhubení celého mužského pokolení. Neméně důležitá bude pro příběh dvojky také postava Morrigan, dále kouzelnice a sestra hlavního hrdiny Hawkea jménem Bethany a konečně i inkvizitorka Cassandra.