Deníček o tvorbě Gluma do The Lord of the Rings: Gollum
+ domácí distributor přichystal výtah citací z médií.
V příběhově orientované akční adventuře The Lord of the Rings: Gollum vás v kůži hubeného, hbitého a bystrého Gluma čeká nebezpečná cesta za nalezením jeho miláššška. Vylezete z potemnělé jeskyně, vydáte se na epické dobrodružství Středozemí, navštívíte místa, která jste dosud v tomto fascinujícím fantasy světě neviděli, a rozhodnete, zda budete Glumem, nebo Sméagolem. Je jen na vás, abyste rozhodli, která z jeho osobností převáží v obtížných morálních volbách, od kterých se bude odvíjet budoucnost vašich nejistých spojenectví.
Dnešní další vývojářský deníček se zaměřuje na to, kterak autoři vytvořili ikonického hrdinu Gluma:
„V Glumově minulosti je pěkných pár bílých míst s prostorem pro scenáristickou kreativitu. A musím říct, že právě tahle bílá místa v Daedalicu rozkvétají těmi nejpestřejšími barvami. S ovladačem v ruce jsem prošel dvě významné etapy Sméagolova života, jeho zajetí v Mordoru a následné uvěznění v Temném hvozdu poté, co ho polapil Aragorn – a milovník Tolkienova díla ve mně jenom plesal,“ pochvaluje si Václav Pecháček z GAMES.cz, který měl možnost si s dalšími českými a slovenskými novináři zahrát dvě kapitoly z The Lord of the Rings: Gollum.
„Mordorská společnost je zpracovaná prostě skvěle. Sauron není Morgoth, jeho záměrem není ničit, ale ovládat. Aby fungovala jeho sofistikovaná mašinérie, potřebuje spoustu více nebo méně inteligentních a iniciativních podřízených. Glum je proto v Mordoru svědkem mocenských bojů a intrikaření takových postav, jako jsou slavná Ústa Sauronova, a může je do určité míry i sám ovlivnit,“ dodává Pecháček.
„Bolo zaujímavé zvažovať dopad svojich rozhodnutí na dosiahnutie cieľa. Príbeh samotný nám bol skôr prezentovaný vo forme útržkov. Predsa len to boli dve rozdielne kapitoly niekde za stredom hry, ku ktorým sme nepoznali kontext a ani to, ako to celé začalo a ako sa Gloch [česky Glum] dostal tam, kde sme prebrali kontrolu nad ním. Ale tie útržky boli zaujímavé a hlavne autori pekne ilustrovali to, ako okolité svet Glocha berie. Alebo skôr neberie. Elfovia aj ohyzdi sa k nemu správali veľmi podobne a brali ho ako menejcenného. Takúto perspektívu nám hry často nedávajú,“ přidává své poznatky Matúš Štrba ze Sector.sk.
„Glum není kdovíjak silný bojovník. Bude tedy potřeba se nenápadně proplížit za zády nepřátel, odlákat je házením kamenů, potopit se a zůstat neviděný nebo třeba některé skřety uškrtit,“ upozorňuje Ondřej Svoboda z INDIANa.
„Okrem nenápadného postupu je ďalším z pilierov hrateľnosti lozenie. A tam má Gloch schopnosti, ktoré by mu závidel aj Ezio. Naozaj sa tu nalozíte do sýtosti a budete tiež hojne skákať, šplhať a využívať až prekvapivé gymnastické nadanie hlavnej postavy,“ má jasno Štrba.
The Lord of the Rings: Glum vyjde 25. května na PC, PlayStation a Xbox. Verze pro Nintendo Switch je plánována na pozdější období tohoto roku. Za předobjednávku hry obdržíte 6 exkluzivních emocí – tyto emoce jsou speciální kosmetické animace, které Glum dělá při stisknutí tlačítka ve hře.