Skip to main content

Dead Space 2

Děsivá návštěva na měsíci Saturnu.

Strach, děs a hrůza. Právě tyto pocity vás provázely při průchodu palubami vesmírné lodi Ishimura v prvním dílu Dead Space. Tahle nálada však neměla při mém nedávném interview s tvůrcem z EA vůbec žádnou šanci. Když jsem se od něj navíc dozvěděl, že kdysi hrál v jedné pop-rockové kapele a vystupoval v Praze, kde se naučil pár českých slovíček, ponurá atmosféra naprosto vyprchala. Na druhé straně nechci nijak zlehčovat druhý Dead Space, který doznal řady vylepšení a slibuje že bude ještě děsivější než jeho předchůdce. Hru jsme měli možnost osobně vidět na novinářské prezentaci EA v Londýně začátkem května.

Atmosféra bude opět stavět na hře světla a stínu, ponuré hudbě, podivných zvucích a všudy přítomných lekačkách. Děs nebudou nahánět pouze Nekromorfové, ale i pocit tísně ucítíte, když vám začnou docházet náboje do vašich zbraní. Dead Space 2 tedy bude opět hlavně o strategických soubojích s rozličnými nepřáteli, na něž se pokaždé hodí jiná taktika. K podivným monstrům známým z prvního dílu se navíc přidá minimálně čtveřice dalších.

Mezi nimi bude například Stalker připomínající malého tyranosaura, který se vždy pohybuje ve větších skupinách. Útočí většinou podle pravidla „udeř a uteč“ a schovává se posléze v nejrůznějších zákoutích. Dalším přírůstkem budou kupříkladu přísavné potvůrky Cysts. Ty plivou explodující nálože, které lze ale pomocí telekineze zachytit a použít je klidně proti ostatním protivníkům. Každý uspořený zásobník se totiž bude opět vyvažovat zlatem.

„Pomocí telekineze bude nyní dokonce možné uchopovat ostré končetiny padlých nepřátel a použít je k přišpendlení jiných nebožáků,“ poznamenal předvádějící z EA a posléze dodal: „Na podobném principu je postavena i nová zbraň jawelin (oštěp), který má tu vlastnost, že protivníky může doslova přikovat k podlaze. Lze v něm aktivovat i elektrizující výboj a použít ho jako past třeba na Stalkery. Ti zůstanou chvíli omráčeni a vy dostanete šanci je dorazit.“

Nových zbraní bude ve hře samozřejmě více, měly by se vrátit všechny kousky známého z prvního dílu. Opět půjde spíše o nástroje z futuristické kutilské dílny, které nyní bude doplňovat více konvečních zbraní. Samozřejmě nebude chybět vylepšování zbraní, jako je rychlost výměny zásobníků, vyšší kadence střelby, kapacita zásobníků a mnohé další.

Hlavním hrdinou zůstane Issac Clark, který si tentokráte prožije chvilky hrůzy na jednom z měsíců Saturnu. Tam se nachází důlní středisko a rovněž vesmírné město Sprawl. Issac znovu sundá svoji helmu (pamětníci prvního dílu ví, jak vzácný to byl okamžik) a promluví s některými obyvateli tohoto města. Za jakých okolností se toto stane, je prozatím nejasné. Jistým plusem je, že nebude mluvit pouze sám k sobě...

Co vůbec přivedlo Issaca na tento měsíc Saturnu, byla jedna z otázek, která padla během interview, a vývojář na ní odpověděl následovně: „Celý děj se odehrává tři roky po původní hře a nyní vám opravdu nemohu říci, proč se ocitnul právě na tomto místě. Mohu vám ale slíbit, že hned jak se vám hra dostane do rukou, prakticky okamžitě celý sled událostí pochopíte a všechno bude dávat perfektní smysl. Jinými slovy to znamená, že oba dva příběhy budou určitým způsobem propojeny.“

Víc už bohužel tvůrce prozradil, ale dodal, že pro hraní druhého dílu není nutné dokončit ten první, jehož celý děj bychom se měli dozvědět v krátkém videu. Po chvíli však trochu povolily ledy a prezentující prozradil, že se opět můžeme těšit na podobnou psychologickou zápletku jako minule, kdy Issac pátral po své přítelkyni Nicole. Lišácky se rovněž usmál při zmínce, zdali opět uvidíme Ishimuru. Osobně se neodvážím ani hádat, jestli to byla trefa do černého nebo salva úplně vedle.