Crysis 2
Nový oblek, nové prostředí a třetí nepřítel.
2023, New York. Od událostí z prvního Crysis uplynuly tři roky a mimozemšťanům se za tu dobu povedlo rozpoutat další světovou válku. Válčí se v brazilském Riu de Janeiru, pod palbou se ocitl Londýn, boje se nevyhly japonskému Tokiu a především pak nepřítel zamířil do samotného srdce USA, New Yorku. Všechna tahle města musela být evakuována a jejich obyvatelé přesunuti do bezpečnějších částí, ale o to poslední chtějí lidé bojovat až do posledního muže.
A tak ještě v době, kdy pohlednicové panorama New Yorku brázdí hlídkové lodě mimozemšťanů a vysoko na nebi se skví jejich křižníky, se hlavní hrdina vydává na nebezpečnou misi do samotného srdce Manhattanu. Doprovodem mu jsou dvě válečné helikoptéry, ale ty brzy zachytí signál mimozemské vesmírné lodě a pustí se do jejího pronásledování, dokud koráb nezvládne úhybný manévr a po hlavě nevletí přímo do jednoho z mrakodrapů. Po dalších nepřátelích ani stopy, v kdysi malebné prosklené budově přibyl průstřel jako od projektilu a hráč se proto vydává po vlastních, aby na místě dopadu posbíral vzorky mimozemské DNA.
Cesta k cíli vede přes finanční čtvrť Manhattanu, která na první pohled vypadá jako zničené New Orleans po hurikánu Katrina. Na místě dopadu vesmírné lodi se to ale mimozemšťany jen hemží - posbírat DNA tedy určitě nebude problém, jen to chce přitom také nezařvat. Co takhle vylézt na sesuté požární schodiště, na obleku Nanosuit 2 si zapnout funkci Cloak a nepozorován se pak vyšplhat do ideální palebné pozice?
Následnou situací ale na poslední chvíli trochu zamíchá příjezd opancéřovaného vozidla, takže nakonec hráč jen zabije jeho střelce, urve hlaveň tanku a pak se s ní párkrát rozmáchne okolo. Efekt je zničující, ale všechno to haraburdí bohužel zahází i další cestu, takže nakonec zbývá jedině možnost to vzít oklikou přes bývalou výtahovou šachtu.
Ta vede hluboko pod zem do zčásti zaplaveného tunelu, kde na každém kroku narazíte na mrtvá těla a také hromady krys. Chodba nakonec vyústí v malou jeskyni těsně nad povrchem a shodou náhod přímo tam, kam bylo třeba se dostat - k vraku mimozemského korábu. Najednou na obrazovce začne ubývat barev, varovná a napínavá hudba zesílí, a zrovna, když začnete sbírat vzorky DNA, ozve se příkaz okamžitě se vrátit ven a prchat zpět na základnu.
První postranní chodba míří na povrch, ale na konci je opět zasypaná; skulinkou nicméně zahlédnete skupinku nepřátel, kteří vás očividně hledají. Nevypadají nijak nebezpečně, dokud jim přímo za zády nepřistane další, tentokrát úplně jiný mimozemšťan, na dvou nohách a s dready na hlavě. Párkrát vystřelí, jednoho z dvojice popadne za nohu a vší silou jím mrští proti skleněnému oknu - a pak se předvádějící vývojář z Cryteku zasměje a celou předváděčku Crysis 2 ukončí.
Pokusme se nyní tedy shrnout, co všechno o druhém díle téhle úspěšné sci-fi střílečky stihl napovídat. Odehrávat se celá bude v blízkosti válkou zdevastovaného Manhattanu a sám příběh hry má být vyprávěn tak trochu ve stylu Bioshocku nebo DOOMa 3, tedy skrz nejrůznější filmečky, dialogy anebo nalezené audiopásky, z nichž si budete muset děj tak trochu skládat sami.
Protože vydavatel EA chce ale z Crysis udělat celou sérii, můžete se prý těšit na to, že tentokrát bude příběh ještě propracovanější a také rozvine základy fungování celého mikrosvěta Crysis, který by se v ideálním případě měl rozrůst do velikosti např. světů Star Treku nebo Star Wars. A stylem hry zase, jak upozorňují někteří, nebude mít daleko třeba k Stalkerovi.