Crysis 2 - dojmy z multiplayeru
Multiplayerové dovádění na vrcholku mrakodrapu.
Společným prvkem prakticky pro všechny hlavní prezentace na výstavní ploše EA na letošním GC bylo, že každý novinář si hry mohl alespoň na chvilku osahat, což samozřejmě chválím. Výjimkou nebyl ani Crysis 2, u něhož jsem dostal do rukou gamepad od X360 a pár minut času v multiplayerové hře. Tomu však předcházela krátká prezentace jednoho z tvůrců, který z tváří novinářů rychle vyčetl, že už bychom chtěli co nejdříve začít a úvodní povídání zkrátil na minimum. Přeci jenom už jsme většinu faktů znali z předchozích prezentací.
Crysis 2 nabídne celkem šest herních módů v MP, pět předpřipravených a pět uživatelských tříd, a samozřejmě nespočet různých perků a celkem 80 hodností (ranků). Váš slušivý obleček budete moci vyšperkovat jedním z dvaceti vylepšení ve třech vrstvách (celkem tedy 60), ať už půjde třeba o zvýšení útoku či přesnosti střelby nebo lepší baterie pro používání speciálních schopností. K dispozici bude přes dvacet různých zbraní a v New Yorku s nimi navštívíte minimálně 12 známých lokací.
„Hlavním naším heslem je „Be the Weapon“ (buď zbraní), takže oblek a jeho schopnosti jsou pro nás klíčovou prioritou. Přeci jenom na multiplayeru pracuje zhruba sedmdesát lidí a rozhodně to tedy nebude nějaký přívěšek k singleplayerovému dobrodružství,“ rozpovídal se tvůrce a dodal: „Souboje budou probíhat mezi jednotkami C.E.L.L. a mariňáky. Zapojení mimozemšťanů do bitev prozatím neplánujeme.“
Osobně se mi líbila další část, kde se autor hry věnoval návrhu map, kdy vypíchnul důraz nejenom na horizontální, ale i „vertikální“ pojetí prostoru. Přeloženo do normální mluvy to znamená, že mapy by neměly být tvořeny pouze jednou rovinou terénu a maximálně jedním či dvěma patry budov. Vše se rozšíří i do onoho vertikálního směru a za pomoci obleku bude možné do těch vyšších pater hravě vyskočit. Přeci jenom zasazení do mrakodrapy posetého New Yorku k tomu svádí a nepamatuji FPS z poslední doby, v níž bych se odlepil více od země. Tedy nepočítaje různé akce s vrtulníkem jako v Bad Company 2.
Důkazem těchto slov byla první předváděná mapa na střeše jednoho z mrakodrapů. Všude byla spousta skleníků, kaskád a vyvýšených záhonků. Nechybělo ani pár menších stromů a část akce probíhala i v interiérech. Dostala mě tedy nejenom členitost prostředí, ale rozhodně i grafická stránka a Crysis 2 má dobře našlápnuto, aby se stal opět grafickým inovátorem a špičkou na několik příštích let. Vše běželo na konzolích X360 a předpokládám, že na PC by s náležitým hardwarem vypadala hra ještě lépe.
V malé místnosti na výstavišti jsme hráli čtyři a dalších osm hráčů prý pocházelo z londýnských kanceláří EA. Na relativně rozlehlé mapě se nás tedy střetlo pouze dvanáct (to samé platí i pro druhý předváděný level), ale o časté střety rozhodně nebyla nouze. Trochu mě však udivilo, že dvanáct (2x6) bude i maximální počet hráčů v plné verzi. Tedy minimálně, pokud jde o týmové režimy. Osobně jsem čekal daleko větší číslo. Hrál se režim Crash Site, který je jakousi variantou na tradiční King of the Hill.
Jako první jsem vyzkoušel klasickou třídu Assault (útočník) s bonusy především do štítů a klasickým samopalem. Při potyčkách jsem měl relativně úspěch, ale na druhou stranu mě překvapila celková křehkost postav, kdy pro úspěšné zabití stačilo pár přesných střel. Oblek tak nebyl žádnou pancéřovou schránkou, skrz niž byste se prohlodávali několik minut, jak bych čekal kvůli Nanosuitu. Naopak, přestřelky probíhaly velmi rychle a o adrenalinové zážitky tak nebyla nouze. Během hraní jsem se ani na vteřinu nenudil.
„Perličkou v Crysis 2 bude možnost vytvoření hologramu. Zaujmete nějakou „profláknutou“ pozici u rohu budovy, stisknete jediné tlačítko a na tomto místě se vytvoří váš přesný obraz, který se bude pro větší věrohodnost trochu otáčet na místě. Mezitím vše budete sledovat z notného odstupu a číhat na hráče, kteří se prozradí střelbou na tento cíl nebo si vás budou chtít vychutnat zblízka,“ vyzdvihnul jednu z novinek předvádějící.