Skip to main content

Command & Conquer 4

Sága se uzavírá, Kane míří do velitelství GDI.

Tak zásadní událost jako oznámení nového přírůstku ve strategické sérii Command & Conquer se samozřejmě neobejde bez potřebného haló. Nejprve o tom před pár týdny spekuloval jeden německý časopis, pak na internet prosákly informace o placeném dotazníku, co by si hráči přáli, včera následovalo "předčasné" oznámení skrze Twitter - a teď je to konečně oficiální. Blíží se čtvrtý a definitivní díl možná nejslavnější strategické řady všech dob.

Odehrávat se bude samozřejmě po událostech z datadisku k trojce, Tiberium Wars, konkrétně v roce 2062. Lidstvo je na pokraji vyhynutí a zbývá mu šest let, než tajemná krystalická látka jménem Tiberium definitivně zaplaví zbytek světa. A konec světa je snad jediná věc, které se dva nesmiřitelní rivalové mohou pokusit zabránit dohromady. Příběh začíná, když se nemyslitelné stává skutečností: tajemný vůdce Nodu, Kane (kterého opět ztvární Joe Kucan), se vydává na do velitelství GDI, zřejmě na diplomatickou misi..

Přesto to neznamená, že by se mezi oběma stranami neválčilo. Hra totiž obsáhne kampaně za obě frakce, což si užijete sólo anebo kooperativně ve dvou hráčích. Ať už si zvolíte jakoukoliv stranu, jednotky, budovy anebo třeba upgrady budete vybírat celkem ze tří tříd; ta, kterou si vyberete, zřejmě určí povahu vaší taktiky. Ofenzivní strategie se bude držet v žánru zaběhnutého modelu, soustředí se na tanky a klasické pozemní útoky. Obranná strategie zvýhodní vaše vojáky, dovolí vám stavět bunkry, věže i komplexní defenzivní zařízení, abyste nad bojištěm měli absolutní kontrolu.

První artwork naznačuje, že vizuální styl hry se od trojky zásadně nezměnil.

A konečně třetí třída Support se soustředí na výběr leteckých jednotek, neobvyklých vozidel i uzdravovacích schopností. Autoři předem upozorňují, že byť tenhle výčet může znít spíš jako něco do multiplayeru, každá ze tří strategií bude naprosto soběstačná a natolik bojeschopná, abyste s ní hru úspěšně dokončili.

Další důležitá věc: během hraní, ať už sólo, kooperativně nebo po síti, budete neustále získávat zkušenosti, které se sečtou ve vašem celkovém profilu. Na jeho základě budete vylepšovat jednotlivé třídy, získáte skrze něj přístup k novým jednotkám, budovám či upgradům.

Jak moudře upozorňují vývojáři, odpadne tím tradiční problém nováčků, kteří nainstalují hru, spustí skirmish a najednou mají k dispozici celý arzenál zbraní a jednotek, se kterým neumí zacházet. Hardcore pařani se prý ale nemusí obávat, že by je to nějak znevýhodňovalo - hra totiž sama rozpozná, jak dobří jste stratégové, a pokud budete postupovat nezvykle rychle, získáte k novým technologiím přístup podstatně dříve než ti, kteří se s hrou budou sžívat postupně.