Call of Duty: Black Ops
Byli jsme na ledu i ve vrtulníku.
Treyarch se učí. Všichni v herním průmyslu vám sice řeknou, že Treyarch nikdy nebudou Infinity Ward, ale zároveň uznaně a z respektu přikývnou pokaždé, kdy se jejich jméno vysloví. Otestování jejich třetího dílu Call of Duty o tom na E3 přesvědčilo.
To je vlastně na Black Ops to nejsympatičtější. Je vidět, že lidé pracující na něm se inspirovali věcmi, které Infinity Ward udělali před nimi, udělali je dobře a fanoušci je za ně vynášeli do nebes. Přebrat si to můžete následovně – soudě dle E3 dema bude Black Ops mnohem variabilnější než předešlý díl World at War od Treyarchu, a bude zasazené do doby modernější než druhá světová, totiž do Studené války.
Kdo o novém Call of Duty ještě předtím neslyšel (je to vůbec možné?), pro toho Josh Olin, komunitní manažer studia, nabídl na E3 předváděčce rychlý úvod: „Black Ops vás vezmou na horká místa Studené války. Nebudou se při tom zaměřovat na jednu lokaci a jeden konflikt, nebudou např. pokrývat válku ve Vietnamu. Black Ops jsou o speciálních jednotkách a budou se vždy točit jen okolo specifických misí,“ které, dovolím si Joshe doplnit, se částečně inspirovaly realitou.
Na E3 ukázal Trayarch dvě mise. "Ta první se odehrává hluboko v sovětském teritoriu, někde za Uralem a máte za úkol prozkoumat tamní ruskou základnu. A prozkoumat v CoD jazyce znamená rozsekat věci na sra*ky,“ ukončil Josh vtipně, ale hlavně trefně i upřímně úvod do Black Ops a vzal nás přihlížející novináře do mise.
A řeknu to znova – Treyarch se naučili a moc dobře si uvědomili, že lidé ocení detaily. Prezentace začala pohledem z helmy se staženým hledím. Kráčeli jsme po letišti, zúžená clona bránila v absolutním rozhledu, trochu foukalo a obloha byla do ruda. Před námi šlapala ještě jedna postava, pravděpodobně stejně oděná jako hráč – pevné bílé boty, oranžová skafandroidní kombinéza, helma. Byli to piloti nadzvukového, do stratosféry létajícího průzkumného letounu SR-71 Blackbird, technologické lahůdky z pozdních 60. let. Vylezli jsme po schůdkách, zavřeli kokpit, prohlédli si přístrojovou desku a vydali se po ranveji vpřed, za bleskovým startem a nad SSSR.
Místo předvídatelného vrhnutí se do akce následovala menší strategická vložka z letadla. Jakožto pilot letadla hráč zkontaktoval své přátelské jednotky pod sebou, monitoroval pro ně pohyb nepřátelských vojáků a bezpečně je navigoval k sovětskému řídícímu středisku. Bylo to skutečně jako ve strategii, jen zjednodušené, protože vše se zobrazovalo ve 2D na zmodralém radaru. Hráč tak pomohl souputníkům dole vyhnout se přijíždějícím Sovětům, našel jim úkryt v domě, z něhož je následně musel rychle dostat ven kvůli prohlídce atp. RTS vložka trvala asi jen tři minuty, ale byla to fajnová ozdůbka.