Bulletstorm
Trochu kreativity do toho zabíjení.
Bulletstorm přišel hezky potichu, ale s o to větší razancí dokázal překvapit svoji hravostí, lehkostí, příjemnou originalitou a zajímavým prostředím, z něhož možná některým přihlížejícím na nedávné prezentaci spadla čelist. Svoji práci odvedl na výbornou i Adrian Chmielarz, kreativní ředitel studia People Can Fly, který pozdější rozhovor s českými novináři opepřil několika zajímavými informacemi. Zkrátka spojení tvůrců Painkillera a Epicu (Unreal a Gears of War) se nejspíš nadmíru vyplatí!
Celý příběh Bulletstormu se bude odehrávat ve 26. století, kdy se ocitnete v kůži jistého Graysona Hunta, lovce lidí, který zabíjí teroristy a rebely. Jednoho dne je však najat na práci, ale jeho cíl není tím, čím měl být. Neuposlechne tudíž přímý rozkaz svého zkorumpovaného nadřízeného, generála Sarrana. Ten ho vzápětí označí za zrádce a donutí Hunta žít jako vesmírného piráta utápějícího se v alkoholu. Deset let po úvodním incidentu se oba muži opět setkají na orbitě jedné neznámé planety. Hunt je dohnán do kouta a v jeho opileckém rauši ho nenapadne nic lepšího než navést jeho drobnou loď na kolizní kurz s generálovým křižníkem. Výsledkem je, že se obě plavidla zřítí na neprozkoumanou a tajemnou planetu Stygia...
Právě v tom okamžiku začala samotná ukázka z hratelného dema Bulletstorm a musím přiznat, že svět Stygia mi učaroval na první pohled. Jednalo se totiž o nádhernou kombinaci obrovských sci-fi budov říznutých lehce antickým stylem, na kterých se již podepsal zub času a především všudypřítomná fauna. V jednoduchosti by se dal celý svět přirovnat k takovému mixu Rapture z Bioshocku a Pandory z filmu Avatar.
„Inspiraci pro tenhle svět byl mimo jiné pop-art 40. let. Rozhodli jsme se mít vyspělé město plné barev, ale zároveň jsme chtěli mít něco ve stylu „zničeného ráje". Takže to, co bylo předtím muzeum, je nyní řeznictví a co bývalo nádhernou vilou, jsou teď veřejné záchodky. Zkrátka něco jako grafity na neposkvrněné bílé zdi. Jsme velmi rádi, že můžeme nabídnout takto unikátní prostředí a rozhodně ho nehodláme jen tak zahodit," odpověděl Adrian Chmielarz na moji otázku ohledně výpravy.
Na planetě kromě vás a generálových mužů budou i velice agresivní rostliny, které to trochu přehnaly s evolucí. Právě jedna z největších, jejíž ústrojí sahá hluboko pod povrch, si pochutná na vašem kybernetickém příteli, kterého se díky sledovacímu zařízení rozhodnete vypátrat a zachránit. Tento úkol se rovněž stane jednou z prvních zápletek celého příběhu. Dalšími otázkami třeba bude, proč je celý svět opuštěný a proč byl vůbec generál na orbitě této planety a co tu hledal. Jako drobné okořenění celé akce budou sloužit ještě původní kmeny, které v současnosti obývají planetu.
V Bulletstormu nepůjde pouze o bezduché střílení jednoho nepřítele za druhým. Do každého zabití budete totiž muset investovat trochu nápadu a představivosti. Celý systém hodnocení a získávání zkušenostních bodů bude totiž založen na vytváření efektních smrtí vašich nepřátel. Zkušenostní body budou využívány na odemykání ještě lepších schopností.
„Máte zbraně a můžete je použít jako v každé jiné střílečce. Ale o to tady až tak nejde. Je to spíš jako Burnout, kde není hlavní být úplně nejrychlejší, ale spíše cestou demolovat se stylem ostatní auta. Důležitý je i onen pocit, jaký přitom máte. A právě tohle se snažíme přinést i do světa FPS," uvedl tvůrce při prezentaci.
K tomuto účelu vám samozřejmě budou sloužit nejrůznější zbraně, které mohly vzejít pouze ze šílených myslí tvůrců Painkillera a studia Epic. Půjde třeba o Peacemaker Carabine, která dokáže vystřelit stovku kulek v jediný okamžik a dokonale vám pročistit cestu. Neméně zajímavá je kuše, jež vystřelí řetěz, na jehož koncích jsou připevněny granáty. S trochu fantazie tedy bude možné obmotat soupeře nebo připevnit tyto nálože na sloup veřejného osvětlení a počkat, co se bude dít.