Brink
Nejen Česko je postiženo povodní.
Pokud jde o Brink na E3, byl jsem sprostým nevděčníkem. Ta hra vypadá super, přináší svěží vánek do střílečkového žánru a dělá na ní tým původně zaměřený na tvorbu módů. Tedy opravdu banda nadšenců, co to kutí nejen kvůli udržení si střechy nad hlavou. Jenomže předváděčka Brink byla v mém programu vůbec poslední akcí letošní É trojky. Byl čtvrtek pět odpoledne a výstaviště už pomalu zavíralo dveře. Já seděl na poslední prezentaci, snil o dvou litrech Red Bullu a sirkách podpírající moje víčka. Tímto se veřejně omlouvám svému předvádějícímu za ty kyselé a znuděné ksichty, co jsem po něm házel. On za to nemohl, hra za to nemohla. To jen sólo jízda na E3 si vybrala svou daň.
Předváděčku vedl Edward Stern, producent Brink. byl stále plný sil a zasypal mne hromadou nečekaného infa. A hlavně ukázal spoustu záběrů z hraní, které natočené na internetu ještě nejsou. „Ve Splash Damage odjakživa děláme FPSky a s Brink v tom budeme pokračovat,“ prohodil Edward na úvod a musím jen potvrdit, že jejich rukopis je na hře ihned poznat. Brink bude střílečkou singleplayerovou i multiplayerovou s velkým důrazem na kooperaci. Ne náhodou se mi několikrát při prezentaci dralo na mysl jejich předešlé dílo Enemy Territory: Quake Wars.
„V Brink vás vezmeme do plovoucího města Ark,“ vysvětloval Edward, „poslední bašty lidstva. Píše se rok 2035, země bylo postižena ohromnou povodní a pouze Ark vydržel.“ Jak už tomu tak při podobných scénářích bývá, vytvořily se dvě frakce, které se pustily do boje o nadvládu – Policejní síla a Odpor. Mimochodem, konec E3 dema všem nasadil brouka do hlavy - nejspíš tu budou i mimozemšťané.
Ještě než se Edward pustil do samotného hraní misí, ve speciálním levelu se pochlubil jejich chytrým tlačítkem, tzv. „S.M.A.R.T. button“ (aneb „Smooth Movement Across Random Terrain“; jak tohle někdo vymyslel...). Slouží k jednoduššímu pohybu po herním světě, který bude, nutno dodat, členitý a každou chvíli budete někam lézt či skákat. Funguje tak, že jak se někam podíváte, např. na druhou stranu místnosti se zídkou uprostřed, bude vlastně stačit jen zmáčknout SMART tlačítko a vaše postava se přes překážku dostane sama. Stejně to bude fungovat když někam budete chtít vylézt. „Každé místo, které by bylo dosažitelné ve skutečnosti, bude dosažitelné i v Brink,“ pochlubil se Edward. Připomínalo mi to zjednodušené Mirror‘s Edge.
O nějakém chytrém tlačítku tahle hra ale není. Ještě než se Edward pustil do E3 dema, musel si vytvořit svojí vlastní postavu. Editační nástroje jsou v Brink opravdu bohaté. Můžete tu listovat mezi typy postavy, barvami pleti, styly vlasů, všemožnými druhy oblečení, jizvami apod. Neznát All Point Bulletin a jeho zcela neuvěřitelné nástroje pro tvorbou herního alter-ega, byl bych z editoru v Brink na větvi. Všechny postavy v Brink navíc vypadají trochu vtipně, autoři se totiž vydali cestou lehce komiksového a cel-shadového nádechu, takže různé proporce různých postav jsou trochu více zdůrazněné. Např. černoch měl ohromnou hlavu, Rusák (nebo tak aspoň působil) zase obří hrudník a tak.
E3 demo začalo ve zrezivělém přístavu, kam hráč dorazil se svým policejním týmem, a měl v úmyslu vykopat z doku okupující síly Odporu. Souputníci mezi sebou chvilku vtipně laškovali, ale brzy se ocitli pod palbou a jali se postupovat vpřed. Stejně jako v Quake Wars, i v Brink si hráč vybírá své role a v tomto případě hrál producent Edward za „operative.“ Po menších taškařicích v šeredných ulicích zašlého přístavu dostal hráč zprávu, že by tým potřeboval inženýra, to aby deaktivoval jisté zařízení. Hráč proto bleskově změnil třídu, dostal za to ještě nějaké bonusové zkušenostní body a úkol splnil.