BioShock 2
Kovové tělo jak bagr a na paži vrták velikosti ledničky.
Jste Big Daddy. Jak Jordan Thomas – Ken Levine druhého BioShocku – přiznává v průběhu naší exkurze po studiu 2K Marin, spousta lidí si koupila první BioShock protože měli za to, že jste Big Daddy. Dává to smysl. On je ten chlapík na krabici. Má osmero zářících očí, kovové tělo jako bagr a na paži vrták velikosti ledničky. A pravdou je, že jak jste se přiblížili ke konci BioShocku, byli jste už tak namakaní, že do určité míry jste Big Daddym opravdu byli.
BioShock byl FPS s prvky RPG a brilantním příběhem evokující Randovský extrémizmus, zasazeným v zadušené promáčené rakvi na dně Atlantického oceánu. Big Daddy je možná kickass monstrem, ale je také ztělesněním toho, na což Ken Levine – mluvící skrze Andrewa Ryana – narážel: Big Daddy je podmíněný k dělání jedné jediné činnosti a nic jiného nezná.
Nicméně současný důraz kladený na Big Daddyho a jeho popularita je trošku zcestná, jak vysvětluje designér Colin Fix když mluví o pravděpodobné změnění námětu letošního artworku na krabici s hrou, „Byl to můj první den, Jordan mě vzal do kanceláře a pravil ‘Takže, teď vlastně začneš vymýšlet hlavní postavu.’“ Tím měl na mysli Big Sister.
Bioshock 2 je zasazen v Rapture zhruba deset let po jedničce. Hvězda prvního teaseru, malá holčička stojící na pláži, je jednou z Little Sisters osvobozených díky hráčově skutkům v jedničce. Jenomže holčina se již nedokázala včlenit zpět do společnosti, a tak se vrátila do Rapture a podstoupila proces, který z ní udělal Big Sister. „Bez přehánění je to hybrid mezi Big Daddym a Little Sister,“ pravil Jordan Thomas.
„Začne unášet mladé dívky z Atlantického pobřeží a přetvářet je do Little Sisters, snažíc se tak znovu nahodit Rapture do provozu a udělat ze současné zříceniny bující město jako v jejích vzpomínkách,“ vysvětluje Thomas a dodává, „Její status quo je perfektní harmonie mezi Velkými taťky a Malými sestřičkami. Děsivé, ale pro ní je to domov.“ S novými Little Sisters brouzdajícími Rapture, Big Sister zprovozní ADAM ekologii a vypustí splicery – bývalé obyvatele podmořského města, teď běsnící a zoufalé feťáky, toužící po látce pohánějící jejich genetická vylepšení. Jinými slovy, Big Sister znovuzprovozní potravinový řetězec známý z jedničky. Jen s tím rozdílem, že ona mu teď dominuje.
Big Sister je štíhlá postava se zlověstným červeným světýlkem pulzujícím skrze otvor jejího kovového neoprenu a s pavoučí klecí na jejích zádech, kde nosí Little Sisters. V klidu budí dojem žalostné bytosti, shrbené a jakoby spoutané ve svém obleku. Ovšem jak se dá do pohybu, pocity lítosti nahradí obdiv, respekt a strach. „Jordan chtěl ztělesnění labilního nadhledu a elegance, což jsou dva hodně rozdílné vizuální rysy,“ vysvětluje vzhled Big Sister Jeff Weir, odborný poradce pro animace. Pamatujete na ten moment z traileru, kde jedním skokem brutálně rozsekala vodní trubky a zaplavila tak celou místnost, ale zároveň při dopadu vypadala jako by byla postižená artritidou? Přesně o tom Jeff Weir mluví.
Důvodem, proč si Big Sister přeje vaši smrt, je to, že vy vlastně nejste Big Daddy – jste prototyp jehož podřízení systému, poslušné chování, přestalo „fungovat,“ a jste vedeni hlasem doktorky Tenenbaumové, která vás opět úpěnlivě prosí o osvobození malých děvčátek. Avšak namísto tradičního zachraňování a odnášení sestřiček k nejbližšímu větracímu otvoru, Bioshock 2 vám dá dvě možnosti: z Little Sisters můžete opět ADAM vysát a otevřít si tak cestu k novým plazmidům a fyzickým upgradům, ale stejně tak si je můžete adoptovat.