BioShock 2
Více než jen obyčejný multiplayer.
Prvnímu BioShocku byly vytýkány různé věci a každý kritik si v něm našel něco, ale na jednom mínusu se shodli snad všichni - BioShock neměl multiplayer. Nikdo si sice nedovedl představit, jak by taková hra pro více hráčů v podobném titulu fungovala, ale všichni věděli, že by tam být prostě měla. V 2K kritiku nebrali na lehkou váhu, dali hlavy dohromady a voilá, BioShock 2 nabídne i mutliplayer. A o něm se biošočí E3 točila.
Producentka Alyssa Finley sice uvedla předváděčku vyprávěním o singleplayeru a pustila k tomu i zbrusu novinářský trailer, ale z celé prezentaci si vzala sotva jen pět minut a de facto jen zrekapitulovala staré známé informace. Už jsme o nich psali. Alyssa to sice provedla tuze působivě, každou větu skutečně prožívala a svým vyvaleným výrazem v obličeji mě vskutku děsila, jakoby splicerům z oka vypadla. Po chvilce ovšem představila Allena Godgeho, zaměstnance externího studia Digital Extreme, kterážto firma právě multiplayer v BioShock 2 má na svědomí. Koneckonců, Digital Extreme jsou autory Pariah a podíleli se i na Unreal Tournament, takže o online hraní už něco ví.
V BioShock 2 chtějí vytvořit ještě něco víc. V klasických střílečkách si prostě v menu kliknete na mód, mapu apod. a to není dost. Multiplayer v BioShock 2 bude spíše připomínat menší MMO, něco ve stylu Second Life. Allen z Digital Extreme se rozpovídal, „Když v BioShock 2 spustíte multiplayer, objevíte se ve svém bytě. Každý hráč bude mít svůj apartmán v Rapture, každý hráč bude skutečným obyvatelem podvodního velkoměsta. Byt bude středobodem všeho dění, místem, kam se hráč mezi zápasy bude vracet, aby si třeba popovídal s kámoši. Bude to takový hub jako v MMO titulech.“ Následně se Allen po bytu prošel a já se jen kochal tím krásně vybaveným bytečkem s kouzelným výhledem ven.
Pravděpodobně nejdůležitějším prvkem hráčova apartmánu bude jeho batysféra. „Dostane ji každý, batysféra je vlastně vstupem do světa BioShock multiplayeru,“ vysvětloval Allen. Vzápětí k ní přišel, otevřel dveře, stiskl tlačítko a já pochopil - batysféra je hráčovou bránou do zápasů.
Nutno dodat, a tohle by si zasloužilo podtrhnout lihovkou, že multiplayer tu nebude pouhopouhým doplňkem k singleplayeru. Půjde o regulérní nástavbu pro dění v celém BioShock univerzu. Bude mít vlastní příběh, vlastní postavy a bude rozvíjet i doplňovat děj z BioShock 1 i 2. „Hráč se zhostí role de facto žoldáka bojujícího pro Sinclair Solutions, zbrojařskou firmu zásobující obě strany občanské války, na jejíž dvou barikádách stojí Andrew Ryan a Frank Fontain,“ vyprávěl Allen. Sinclair Solutions jde hlavně o profit, a tak vás budou zásobovat arzenálem. Pokud se ukážete býti užitečným vojákem (spousta fragů, sbírání ADAMu, levelování), pochválí vás a svěří vám do rukou nové zbraně.
Ale teď už vzhůru do akce! Allen prošel batysférou a skočil do Deathmatche. „Budeme tu mít ještě Team Deathmatch a Civil War Mode, o němž však prozrazovat ještě nic nemohu,“ říkal Allen. Kdo hrál původní BioShock, ví, že se nejedná o zrovna nejintenzivnější a nejakčnější hru pod sluncem. To by FPSkovému mulťáku zrovna moc neslušelo a Digital Extreme tudíž v tomto ohledu museli provést několik změn s cílem zařazením vyššího rychlostního stupně. Allen vypíchl tu nejpraktičtější, „Už se nemusí přepínat mezi zbraněmi, plazmidy a hasákem. Všechny mají svá vlastní tlačítka.“