Battlefield: Bad Company 2
Zničitelné prostředí jako nikdy předtím.
Battlefield byl vždy symbolem multiplayerového zápolení na rozlehlých bojištích v různých obdobích dějin lidstva. Když jsem před dvěma lety navštívil prezentaci EA prvního Bad Company na lipském GC, vše se překvapivě točilo pouze okolo singleplayeru a velmi svérázné čtveřice vojáků. Letos se v Kolíně karta obrátila a Patrick Bach, producent Bad Company 2, v úvodu jasně sdělil, že během následující půlhodinky se budeme bavit pouze o hře více hráčů. Trochu jsem tak znejistěl a obratem jsem se zeptal na neuzavřený konec prvního dílu, načež mi producent odpověděl takto: „Kampaň pro jednoho hráče bude ještě rozsáhlejší a hlavně humornější, než v prvním dílu. Bohužel nemůžu v toto chvíli prozradit jakékoliv detaily z pozadí příběhu, ale se starou partou se určitě ještě setkáte.“
Všechna předváděná krátká videa (a že jich nebylo málo) byla předem nahraná z multiplayerových soubojů v kancelářích DICE. Odehrávala se na malé pouštní mapě a postupně ukazovala nejdůležitější prvky Bad Company 2 či další vylepšení. „Na každém bojišti jednotlivé týmy začínají v různých koutech mapy a při jejich vytváření jsme se zejména snažili zaměřit na celkovou vyváženost. K tomu nám slouží takzvané „preassure points“, kde se odehrávají hlavní souboje. Tyto body musíme pravidelně rozmístit, aby nedocházelo k tomu, že jeden z týmů bude utlačován. Samozřejmě samotní hráči nesmějí poznat, že jsou mapy takto konstruované,“ vysvětlil Patrick Bach, jak pečlivě připravují jednotlivé mapy.
Hráč si v multiplayeru vybere vždy jedno ze čtyř zaměření (střelec, inženýr, průzkumník, zdravotník) a samozřejmě každé z nich nabídne různé možnosti. Rovněž si bude moci zvolit dvě z celkem třinácti specializací, jako je třeba zásobník na více nábojů, větší stamina, více granátů při sobě či lepší zaměřovač na zbraních. Nezapomnělo se ani na oblíbené „gadgets“, tedy technologické vychytávky, kterých bude tentokrát patnáct, a to včetně defibrilátoru a pohybového senzoru. Volba těchto atributů společně s dalšími prvky výstroje a výzbroje nabídne přes 15 000 variací, což je vskutku ohromující sumička.
Aby těch čísel nebylo málo, Bad Company 2 nabídne přes čtyřicet různých zbraní ve více než dvě stě možných úpravách. Jako kapky v moři se tak zdají další tři zbraně, které si za odměnu stáhnou vlastníci Battlefieldu 1943. Pro hráče budou rovněž připraveny různé odměny za postup ve hře. Konkrétně půjde o 50 hodností, 40 pins (odznáčky za zabití více nepřátel v řadě, ničení vozidel, apod., vždy v rámci jedné hry), 228 hvězd za práci se zbraní a 40 vyznamenání za dlouhodobé zásluhy.
Během GC09 prezentace se nezapomnělo ani na jedno z největších lákadel Bad Company, kterým je bezesporu ničitelné prostředí. „Destrukce je přirozená součást války a dali jsme si skutečně záležet, abychom se mohli ještě více přiblížit realitě. V prvním dílu se domy rozpadaly více méně po větších částech a některé stavby se nemohly zřítit vůbec. Tentokrát je vše jinak a například zeď půjde rozdrolit na velmi jemné kousky,“ představoval producent evoluci Frostbite enginu a vše následně předvedl na ukázce. V ní se naprosto ukázkově zhroutil malý venkovský domeček včetně toho, že ze střechy spadaly na zem veškeré tašky a poté i střecha samotná. Rovněž producent dodal, že už se nebude hrát na žádné nezničitelné ocelové pilíře.