Battlefield: Bad Company 2
Multiplayer na zasněžené Aljašce.
Multiplayerové demo Battlefield: Bad Company 2 dorazilo po Playstation 3 a PC taktéž na Xbox 360, na němž jsem si vyzkoušel týmové bitvy až pro 24 hráčů na jediné dostupné mapě nazvané Port Valdez (stejná co v PC betě). Jedná se o zasněženou pobřežní průmyslovou oblast, která se volně inspirovala přístavem ve skutečném městečku Valdez na Aljašce, což je nejsevernější americké přístaviště, které nezamrzá.
Poměrně úzká, ale docela dlouhá mapa je umístěna těsně vedle moře a nabízí jak množství úkrytů pro pěchotu, tak i širší cesty pro bojovou techniku. Tu hra dělí na lehkou, těžkou, vodní a vzdušnou, přičemž již z dema je vidět, že o rozličná vozidla jistě nebude nouze. Mimo hladinových plavidel, tedy premiérových vodních skútrů a útočných člunů známých z minulého dílu, bylo možno na pevnině vyzkoušet alespoň větší část ze 14 vozidel, která se objeví v plné hře.
Z těch lehčích neozbrojenou, ale hodně rychlou čtyřkolku, stejně jako z minula známý ruský GAZík Vodnik s lafetovaným kulometem. Jim ještě sekundují v demu nepřítomní tradiční americký HMMWV (Hummer) a obrněné vozidlo Cobra, ovšem nikde jsem nezahlédl mnou oblíbenou buginku s granátometem, tolik účinnou zbraň z minulého dílu. Žádné velké novinky nečekejte v těžké bojové technice, pročež znovu nechybí bojová vozidla pěchoty Bradley a BMP-3, stejně jako tanky Abrams a nový T-90 (nahrazuje T-80 z minula). Z toho je vidno, že Američané znovu bojují proti Rusům.
Vzdušné prostředky pak zastupoval hlavně maličký, ale agilní průzkumný vrtulníček UAV, jehož kulomet dokázal hodněkrát neblaze překvapit, a výsadkový UH-60 Blackhawk, jenž se objevoval spíše sporadicky na jednom rohu mapy. Do plné pak nemají chybět ani stálice v podobě Apache a jeho konkurentů Mi-24 a Mi-28, což je od jedničky novinka.
Hodně parády dělají taktéž stacionární zbraně, však možná pamatujete na dřívější protiletadlová dvojčata ZU-23, která jsou na seznamu i nyní. Mapa ale nabídla postavení zodolněných kulometů a protitankových zbraní, které se ukázaly jako velice účinné. Já si oblíbil právě kulomet umístěný v patře zničeného baráku, s nímž jsem v roli obránce dokázal velice účinně krýt výsadek druhého týmu útočníků.
Však jediný dostupný režim v demu spočívá právě ze soubojů dvou týmů až po tuctech hráčů, kdy jeden v roli obránců hlídá svá M-Com stanoviště (bedýnky podobné těm se zlatem z jedničky) a druhá skupina útočníků se je naopak snaží zničit výbušnými zbraněmi nebo trhavinou. Samozřejmě v druhém případě mají obránci vždy nějaký čas na likvidaci instalované výbušniny. S tím, jak se každému z týmů vede, opět souvisí šíře respawnovacích míst, která se při špatném vývoji zmenšuje a úspěšnější skupina má zase k dispozici více možností kde se objevit.
V tomto je zajímavé, že útočníci do mapy seskakují na padácích, přičemž jak jsem se na vlastní kůži přesvědčil, mohou se stát snadným cílem ještě ve vzduchu pro dobré ostřelovače nebo blízké jednotky obránců, které se schovají až na okraji mapy v zóně seskoku. Ostřelovači (průzkumníci) jsou totiž jednou ze čtveřice volitelných specializací při každém respawnu, stejně jako dříve stylově oblečení do maskovacího chroští hejkalů.
Dalším povoláním je útočník, asi nejlépe vybalancovaná postava těžící z možnosti podvěsit pod svoji automatickou pušku třeba granátomet nebo brokovnici. Oproti tomu inženýr má sice jen lehký automat, ale zase nese raketové zbraně, mimochodem s jistým účinkem i na pěchotu, jenž ale trochu omezuje sáhodlouhé nabíjení. Jeho doménou je i oprava vozidel s pomocí vzduchové pistole.