Ztratí Modern Warfare 2 herní publikum?
Klíčová je absence Call of Duty v názvu.
Americká společnost OTX, která nedávno přišla s průzkumem stran nejočekávanějších her současnosti, tu je s další analýzou. Tentokráte se na přetřes dostala příchozí střílečka Modern Warfare 2, u níž mělo dojít poté, co Activision oznámil její název s absentujícím Call of Duty, k šokujícímu 20% poklesu v povědomí mezi herní veřejností.
Jinými slovy dobře zavedená značka je zkrátka skvělý vklad, který posléze výrazně napomáhá v prodejnosti, ale v Activision tady z nějakého důvodu zvolili jinou strategii.
Jak se v OTX vlastně dobrali ke skutečnosti, že se Modern Warfare 2 tak dobře nezapsal do paměti hráčů? Udělali v USA takový průzkum, v němž se ptali veřejnosti, zdali už slyšeli o hře Call of Duty: Modern Warfare 2. Z něj pak následně vyplynulo, že 40% amerických hráčů tuhle hru opravdu zná. Což je samozřejmě nesmysl, neboť neexistuje, oficiální název produktu je Modern Warfare 2.
Nicméně v okamžiku, kdy byl průzkum vedený stylem, že se ptali na znalost Modern Warfare 2, kladných odpovědí mělo být o celých 20% méně! Ovšem je dobré dále zdůraznit, že něco jiného je povědomí o hře a něco jiného pak samotná poptávka, byť samozřejmě jde o spojené nádoby.
Přese všechno uvedené však Modern Warfare 2 aktuálně patří mezi deset nejvíce vyhlížených her. Tudíž se dá očekávat, také s ohledem na plánovanou masivní marketingovou kampaň (má být údajně největší v celé historii zábavního průmyslu!), kterou v Activision chystají před příchodem téhle střílečky na trh, že opravdu půjde o nejprodávaněšjí titul roku. Jak odhadují analytici. Na druhou stranu se stále nabízí, že s Call of Duty v názvu by to s prodejností mohlo být ještě lepší!