Skip to main content

Zrušení StarCraft FPS pro soustředění se na Diablo 4 a Overwatch 2

Měla to být obdoba Battlefieldu.

Poněkud bláznivý den na události (Destiny 2 Free-2-Play, Stadia, Baldurs Gate 3 atd.) končí jednou nepotěšující zprávou o Blizzardu, odkud jinak poslední týdny odchází řada vedoucích zaměstnanců kvůli způsobu věnování se progamingu apod.

Po minulé dva roky prý chystal StarCraft FPS, která měla být něčím jako Battlefield v univerzu StarCraftu, ale tento projekt nyní zrušil. Stejně jako před desítkami let third-person odbočku StarCraft: Ghost.

Zjistilo to od tří na sobě nezávislých anonymních zdrojů Kotaku.

Důvodem prý bylo, aby se studio mohlo více věnovat Diablo 4 a Overwatch 2, který má nabídnout mj. PvE režim podobný Left 4 Dead. Obě tyto vlajkové hry mají být oznámeny letos na podzim na Blizzconu, byť plány se mohou změnit.

"Projekt měl pracovní název Ares a už existovaly prototypy, ve kterých jste hráli jako mariňák Terranů, mohli jste střílet na vetřelce z řad Zergů, kteří se měli stát též hratelnou stranou konfliktu. Ačkoli vývoj postupoval vpřed velmi pomalu, bylo pro všechny šokem, když padlo rozhodnutí projekt před pár týdny odpískat," uvádí Jason Schreier.

Vývoj začal ve 2017 coby experiment, jak by vypadal StarCraft na enginu Overwatch, i kvůli snaze o použití jednotné technologie pro vícero projektů. Vedoucím tvůrcem byl Dustin Browder, který šéfoval Heroes of the Storm a StarCraft 2. Tým byl sice rozprášen, ale nedošlo k propouštění, jen k převelení na jiné tituly.

Oficiální reakce Blizzardu pro Kotaku? Nepotvrdil, že StarCraft FPS existoval, hovořil pouze obecně:

Prý je úplně běžné, že za oponou vzniká celá řada projektů, které ještě nebyly oznámeny a mohou být kterýkoli den zrušeny. Firma přitom neřeší, jaké následky to bude mít nebo jak to bude vnímáno či interpretováno, hlavní prý je, aby hry byly založeny na hodnotách Blizzardu, dávaly pro něj smysl a aby si je hráči náležitě užily.

Watch on YouTube

Read this next