Zpoždění Conviction PC není kvůli DRM
Nýbrž kvůli doladění a odstranění chyb.
Dvoutýdenní zpoždění oproti Xbox 360 verzi nesouvisí s implementací DRM, ale s odladěním hry. Mluvčí Ubisoftu přímo pro britský Eurogamer řekl: "Důvod pro zpoždění o dva týdny (30.4.) oproti té konzolové (16.4.) je ten, že tento čas navíc byl potřeba k doladění hry a odstranění bugů. Nemá to nic společného s DRM."
O nové ochraně, která vyžaduje neustálé připojení k internetu, se Ubisoft v lednu vyjádřil takto: "Víme, že to je kontroverzní rozhodnutí, ale věříme, že jej obhájí hratelnostní výhody, které tento systém nabízí. A většina PC jsou už k internetu připojena." No, příliš mnoho hratelnostních výhod se u Assassin's Creed II, Settlers 7 (recenze zítra) a Silent Hunter 5 nakonec nedostavilo, naopak, Ubisoft měl problémy i se samotnou dostupností serverů. Tím pádem hráči nemohli hrát, i když byli připojeni. Na oplátku musel tedy Ubisoft rozzuřeným hráčům rozdávat hry zdarma.
Odsunutí Splinter Cell: Conviction skutečně nemusí být nijak spojeno s DRM ochranou, ale jednoduše s obchodním rozhodnutím. Někteří tvrdí, že když se PC verze vydá o něco později, pak jsou prodeje na konzolích vyšší. Nicméně neexistuje pro to žádný seriózní průzkum, který by to dokázal.
Tyto mýty čerpají z domněnky, že když je PC verze k dispozici na pirátské scéně, že si pak lidé, kteří vlastní obě platformy (PC i konzole), hru raději stáhnou na PC, než aby si ji pořídili pro konzoli. Tato teorie však z různých důvodů dost kulhá. Jindy může odbytu konzolových verzí uškodit, pokud je PC konverze primárně konzolové hry nějak zpackaná a škodí nízkými známkami z recenzí té lepší podobě hry pro konzole, moc často se to ale nestává.
Odstup PC konverze by jinak neměl být příliš dlouhý, aby se obě uvedení daly pokrýt jedním marketingovým zásahem, což je v případě 14-denního odstupu Splinter Cell na PC ještě v pořádku. Nejpravděpodobnějším důvodem těchto pártýdenních zpoždění je podle názoru Eurogamer.cz jednoduchý fakt, že PC verze bývají lepší po grafické stránce - z poslední doby vzpomeňte na jejich srovnání v recenzích Metro 2033 nebo Just Cause 2 (i když ty vyšly zrovna souběžně).