PREVIEW Risen 3: Známe konkrétní detaily
O hrdinovi, prostředí, bojích, guildách. + AKTUALIZACE
Vlastní zpráva (rozšířená v 15:30) - Krátce po včerejším odhalení RPG Risen 3: Titan Lords jsme z osmistránkového preview v německém časopisu PC Games vyštrachali spoustu konkrétních informací o jeho náplni.
Budete hrát za nějakého nového hrdinu, ale ve vedlejší (prý docela důležité) roli potkáte i toho starého nebo jiné známé z minule, protože příběh se vrací k tomu z Risen 1. Už tam i v pokračování se vyskytovali titanlordi Ishmael a Ursegor, kteří spolu válčili a způsobili částečný kolaps světa. Proti těmto bohům zde budete bojovat a významnou úlohu mají tentokrát sehrát i kouzelníci s jejich magií (firebally, blesky, dokonce i voodoo). Už v prologu bude možné experimentovat se schopnostmi na vysoké úrovni nebo se odteleportovat o kousek dál pro úprk z boje.
Prostředí Risen 3 se inspiruje okolím evropského Středozemního moře. A byť letmo navštívíte i tropy jako v pirátské dvojce, těšte se spíš na krajinu, která připomíná jedničku, tedy hodně lesů a skal. Piranha Bytes klasicky říkají, že se snaží o co největší rozmanitost lokací, které i tentokrát dělají ručně. Prý budou výrazně rozlehlejší než v Risen 2 a navodí pocit větší otevřenosti než dříve, přestože mapa bude stále rozdělena na několik částí. A pozor: vrátí se plavání (hurá) a pořád se neobejdeme bez loadovacích obrazovek, prý kvůli technickým restrikcím (aaach).
Na pozadí hry bude do hloubky vykreslena historie středověkého světa a jeho tradice či zvyklosti, aby vás do sebe dokázal více vtáhnout. Tři různé guildy (např. Strážci, obdoba dřívějších paladinů) mají poskytnout ještě větší svobodu v rozhodování, kým se budete chtít stát. NPC postavy zase disponují mnohem chytřejší umělou inteligenci pro navigaci v prostoru a ve hře se objeví i jídlo.
Různých změn doznal bojový systém vystavěný okolo čtyř různých výpadů. Vedle potvrzených mušket a luku budou zdejším identifikačním znamením obří brnění a meče. Poprat se samozřejmě opět půjde i na blízko za pomoci účinných komb, přičemž monstra lze blokovat krytím a někdy vám mohou asistovat i parťáci.
Nepřáteli se nově stanou Stíny, což jsou nemrtví zrození z lebek v jeskyních. Hrdina bude zpočátku zmítán temným lordem a časem se přikloní buď k lidem či se z něj stane démon (asi něco jako v Bound by Flame). Překvapené protivníky jinak můžete znovu oloupit.
Po technické stránce je zatím jako největší novinka prezentováno tzv. PBR, tedy fyzikálně založené renderování, které by mělo zajistit realističtější fyziku (tento nový průmyslový standard mimochodem bude používat i české Kingdom Come díky obsažení tohoto řešení v poslední verzi CryEngine). Hra běží na starém enginu Risen 2, přestože se vývojáři dušují, že grafiku o něco vylepšili. Některé kritizované prvky z minule však zůstanou, např. zakrnělé animované dialogy, v čemž Risen 3 dle PC Games zaostává za Dragon Age či Zaklínačem 3. Počítá se s provázáním se Steamem, ale editační nástroje se neplánují.
Tvůrci závěrem tvrdí, že si velice podrobně zanalyzovali reakce na Risen 2 z roku 2012 (recenze), co se fanouškům zamlouvalo a co se jim naopak nelíbilo, od čehož odvíjí veškeré provedené změny.
Datum vydání je stanoveno už na srpen letošního roku pro PC, PS3 a X360 (o nextgen platformách se kupodivu vůbec nemluví), poté se počítá s řadou prý nadupaných DLC. Oficiální oznámení Risen 3 od vydavatele Deep Silver by mělo nastat v úterý 25. února.