Změna vývojářů Need for Speed po neuspokojivých rebootech
Zpátky do minulosti.
Být loňský díl Need for Speed: Heat úspěchem, patrně by se tohle nedělo. Ale po neustálých rebootech série a zkoušení nových konceptů už asi došla EA trpělivost.
Dnes oznámili, že raději vrací vývoj této kdysi slavné závodní série ze švédských Ghost Games do britského studia Criterion.
Oficiálním důvodem je, že prý se v Gothenburgu těžko shání pořádní kreativci, zatímco v Anglii, konkrétně v Guildfordu je situace v tomto směru mnohem lepší.
Ghost Games, kteří vyrobili poslední čtyři díly - NFS: Rivals z 2013, reboot z 2015, NFS: Payback ve 2017 a NFS: Heat z 2019 - budou nadále sloužit jen jako studio na podporu ostatních, čili výpomoc s různými technickými věcmi, jak kdo z ostatních EA studií potřebuje. Tato role se obvykle někomu uděluje tehdy, když se neosvědčil minule při svěření vlastního velkého projektu (viz třeba 2K Czech a Mafia 3).
Návrat do Criterionu, k tvůrcům Burnoutu, se nicméně nedá považovat za znamení toho, že by snad příští díly šly ve stopách NFS: Hot Pursuit (2010) či NFS: Most Wanted (2012). Mnoho tvůrců totiž přešlo jinam a pryč jsou dávno už i zakladatelé (Alex Ward a Fiona Sperry).
Criterion v posledních letech pomáhal DICE se Star Wars: Battlefront a Battlefieldy. Pokud by se dodržel párletý vývojový cyklus, mohli bychom teoreticky pokračování z jeho dílny spatřit na Vánoce 2021.
"Díky bohaté historii a vášni pro závodní hry, i díky vizi ohledně toho, co můžeme vytvořit, přenese tým Criterionu sérii NFS do příští generace," malují si EA, dle nichž je kvůli změně ohroženo 30 pracovních pozic v Ghost Games.