Změna uživatelských recenzí na Metacritic: Pomalu, ale přece
Po kauze s The Last of Us 2 se hnuly ledy.
Vypadá to, že díky červnové kauze okolo The Last of Us 2 se konečně hnuly ledy.
Tehdejší tzv. review-bombing byl tím zatím nejviditelnějším a nejmasivnějším. Nedělal hře ani celému hernímu průmyslu dobrou image, když se tam během pár hodin koncentrovali tisíce frustrovaných jedniců. Ty uspokojovalo udělování nesmyslně nízkých hodnocení, aby tak ovlivnili výsledný průměr a poškodili Sony, resp. studio Naughty Dog, na nějž měli a stále mají pifku kvůli příběhu hry.
Provozovatele Metacritic to konečně trklo a začal s tím něco dělat. Zatím tedy nic zásadního, ale i malé krůčky se počítají.
U nové hry Superluminal pro PS4, která vyšla 7. července, se totiž v tuto chvíli nedá napsat jakákoli uživatelská recenze.
Lidé se tam nabádají, ať raději stráví nějaký čas hraním, než budou smět napsat svůj názor na hru. To by mělo být možné až ode dnešního večera, tedy po dvou dnech od vydání.
Problém review-bombingu to celkově nevyřeší (jedině nějaké odstupňované členství na Metacritic či prokázání vlastnictví hry, např. prolinkováním s účtem na PlayStation Store, jako to existuje na Steamu), avšak určitě jde o krok správným směrem.
Dosud byl úplný nesmysl, když lidé měli možnost napsat uživatelskou recenzi hned minutu poté, co se možnost hraní odemkla. Na druhou stranu to zařizovalo Metacritic hodně zhlédnutých stránek a s tím související vyšší příjmy z reklam, takže ochota ke změně asi nebyla moc vysoká.
Z neoficiální analýzy uživatelských recenzí The Last of Us 2 dříve vyplynulo, že se nejčastěji kritizovaly vlastnosti, o nichž se vědělo několik měsíců před vydáním.