Změna: Dragon Age 4 má být čistě singleplayerové
Pryč s online službami.
Kdo by to byl býval tipoval, že se trendy tak otočí, když ještě před pár lety šly naprosto opačným směrem?
Den po zrušení Anthem Next se redaktor Jason Schreier na Bloombergu vytasil s další novinkou, kterou se dozvěděl od svých kontaktů v BioWare. A je docela překvapivá:
Dragon Age 4 má být nově ryze singleplayerovým zážitkem. EA se prý v posledních měsících rozhodli, že pověří tvůrce, aby ze hry odstranili veškeré původně zamýšlené online prvky a tzv. koncept živé služby.
Dosavadní design s nimi prý velmi počítal a hra měla být online prvky prošpikovaná. Důvodem měl být růst nákladů na vývoj, tudíž výrobci hledali další cesty monetizace, např. za nákup hezčího brnění za pár šupů.
Co k tomu EA vedlo, ptáte se? Změnu názoru Andrewa Wilsona a dalších čelních představitelů prý zařídily dvě hry z nedávné doby.
Jednak obrovský úspěch Star Wars Jedi: Fallen Order, singleplayerového hitu z 2019, který se prodával lépe, než se předpokládalo, s 10 miliony kusy za úvodní měsíce. A přispěl k tomu i propadák Anthem. Obojí prý ukázalo, že singleplayerové RPG mohou být lukrativní záležitostí, takže pro Bioware je lepší vrátit se ke svým kořenům než tlačit online službu za každou cenu.