Zlepšíme naše certifikační procesy, slíbil Microsoft
Reakce na Cyberpunk 2077.
Mohlo by to vypadat jako posypání si popela na hlavu za technické problémy s chodem Cyberpunk 2077 na Xbox One.
Ale kdepak, smyslem tohoto prohlášení Microsoftu není neuspokojivá kvalita a výkon hry na staré konzoli, nýbrž tím reaguje na problémy s možným vyvoláním epileptického záchvatu v některých příliš moc blikavých scénách. Jinak se raději korporace z Redmondu drží stranou, mlčí a doufá, že to vše schytá CD Projekt Red či případně Sony za nevracení peněz.
"Snažíme se vytvořit místo, které je bezpečné. Proto zveřejňujeme a sdílíme požadavky pro zpřístupnění her se všemi našemi partnery. Budeme s nimi, s experty i komunitami pro handicapované dále spolupracovat na tom, abychom vylepšili naše certifikační procesy. Krom toho doporučujeme všem hráčům, aby nezapomněli sledovat různá varování ve všech hrách," řekl mluvčí Microsoftu.
Jak známo, polské studio už do hry minulý týden umístilo nové varování o epilepsii, jakmile kauza vyplavala na povrch. Nějaké větší úpravy či další možnosti do menu zaberou více času.
Co se týče certifikace, někteří menší vývojáři se nedávno pozastavili nad tím, jak bylo vůbec možné, aby Cyberpunk 2077 prošel složitým certifikačním procesem u Sony a Microsoftu, což je povinné u každé konzolové hry. Prý se jim dříve stalo, že jejich nejmenované hry byly výrobci konzolí odmítnuty a musely být předělány, což vedlo ke zpoždění s termínem, když nesplňovaly určité požadavky na hladký chod či kvalitu.
Podezřívají proto CD Projekt Red, jakými prostředky vůbec docílil toho, že tak rozbitá hra na PS4 a X1 mohla vyjít do obchodů a na digitální tržiště, když se to jinak u ostatních titulů velmi přísně hlídá. Na to ovšem zatím Microsoft nijak nereagoval, ani Sony. Údajně jen, dle nepotvrzených zjištění Bloombergu, poslala do CDPR rozlobený interní dopis (jakožto svému obchodnímu partnerovi), ve kterém se dotazovala na to, proč má hra na základní PS4 takovou chybovost.