Zklamání z nedostatečného odbytu Marvel's Avengers
+ komentář analytika o drahém vývoji.
Opakuje se situace, která Square Enix trápila po vydání staršího dílu Tomb Raidera z roku 2013. A opět v tom je namočeno studio Crystal Dynamics, což už nemůže být náhoda.
Z dosaženého odbytu Marvel's Avengers by byl kdokoli jiný asi rád, jenže náklady na vývoj hry byly tak obří, že japonský vydavatel (zatím) nemohl být spokojen.
V posledním fiskálním čtvrtletí končícím 30. zářím vykázal ztrátu přes 60 milionů dolarů, za což může právě tato komiksová onlinovka. Její přesná čísla odbytu sice neodhalil, ale zdá se, že matematika prostě nevychází.
Na Japonsko zaměřený analytik David Gibson uvedl, že hra naplnila prodejní předpoklady jen z 60 procent. Prý se ji mohly prodat jen zhruba 3 miliony kusů, ale tvorba mohla stát hodně přes 100 milionů dolarů, prý až někam k hranici 170 až 190 milionů dolarů (pouhý odhad). K tomu je nutno ještě připočítat výdaje na marketing.
Takže ač šlo o nejprodávanější titul září v USA, i druhý nejlepší start pro hru se superhrdiny, přesto to nestačilo, aby se z toho pokryly náklady na vývoj. Situaci nepřispěla ani nepříliš povedená multiplayerová beta, kterou měli dle názoru analytika raději zastavit.
Nepomohly tomu ani některé známé problémy, s nimiž se hráči potýkali, což tvůrci vzali na vědomí a slíbili brzkou nápravu. Verze pro nextgen konzole byly pro jistotu odloženy na příští rok. Square Enix věří, že jakmile Avengers vylepší a přidají do ní více obsahu, lidé se ke hře vrátí.