Jak publikum zklamaly kartičky od Valve?
Ach jo.
Když jste osobně přítomni například na E3 konferencích, hlavní výhodou je to, že zažijete atmosféru na místě a vnímáte spontánní reakce publika na nová oznámení. Ihned tak víte, co je davy (nepočítáme sem organizátorem najaté roztleskávače a "vzdychače") přijato kladně či záporně, jaké šance to může mít na trhu. Tedy něco, co obvykle nezjistíte z živých vysílání na internetu z tepla domova.
Avšak to, co zaznělo sálem po včerejším oznámení Artifact, to si Valve určitě nedají za rámeček. Asi si dopředu představovali jiné reakce. Je to pro ně nepřímý sígnál, že tady je možná něco špatně a že od nesmírně bohatého provozovatele Steamu lidé doufali ve větší kalibr...
Znáte to: díváte se na tajemný teaser a v hlavě vám to šrotuje, o co by asi tak podle různých náznaků či nicneříkajících hlášek mohlo jít. Vidíte nejprve logo, pak dosud neprosáklý název hry, a pak její podtitul.
Jakmile se zde na plátně objevil popisek "THE DOTA CARD GAME", publikum si znechuceně odfrklo. "Cože, jen kartičky? Fakt? Nic lepšího?" Asi od Valve čekali něco krapet zajímavějšího.
Něco podobného se stalo před lety, když Square Enix ohlásili Final Fantasy XIV. Potud vše dobré, všichni fanoušci mají pomalu orgasmus, ale když se u toho později objevil malý dodatek "online", nadšení se rychle proměnilo v negativní údiv: