Zítra startuje Grand Theft Auto Online
Co říká otec hry o jejich vizi?
Už v úterý 1. října se Rockstar s Grand Theft Auto Online pokusí skloubit rozsáhlý otevřený herní svět se společnými zážitky v multiplayeru. Budete se tedy moci svobodně pohybovat vlastním tempem a stylem jako v singleplayeru, ale zároveň si to rozdat s někým v deathmatchi, soupeřit v závodech nebo ve vlastních misích. Jak přesně tohle bude v praxi fungovat a zda se lidé vůbec na mapě potkají nebo jak se najdou, zůstává i den před spuštěním tajemstvím.
"Byla to pro nás velká výzva, abychom to udělali správně," říká zakladatel a šéf studia Dan Houser pro Polygon, krátce po trochu alibistickém varování o nedokonalostech počátečního stavu hry, která se prý může v budoucnu rozvinout kterýmkoli šíleným směrem, jak si to bude publikum přát.
Obecně, multiplayerové hry podle jeho názoru stále nepřitahují pozornost tolika lidí jako singleplayerový příběh, což dokládá i na Call of Duty, kde také zdaleka ne každý pustí online levely.
"Rozdělení vydání na dvě části bylo nutností, abychom na GTA Online mohli pracovat až do poslední možné chvíle, na rozdíl od singlu v krabičce. Pokud bychom se snažili obojí stihnout na stejný den, museli bychom sáhnout ke kompromisům v kvalitě," dodává Houser.
Ten také přiznal, že multiplayer v minulých hrách Rockstaru, ač zábavný, byl vždy poněkud kanibalizován rozsahem singlu, na který se většina hráčů soustředila a mulťák tak poněkud zapadl. Tentokrát to proto chtěli udělat jinak, v mnohem větším a v podstatě samostatném produktu, který navíc bude těžit z toho, že lidé se v minulých dvou týdnech sžili s ovládáním a světem v GTA 5, než se ponoří do onlinu.