Skip to main content

Zhruba 180 tisíc lidí požádalo o vrácení peněz za Cyberpunk 2077

+ vyčíslení ztráty kvůli PS Store.

Je to drobný, leč výjimečně výživný doplněk k včerejší zprávě o prodejích hry a fiskálních výsledcích.

V rámci oficiálního programu "Help Me Refund", který běžel asi týden před Vánoci 2020, požádalo o vrácení peněz za Cyberpunk 2077 jen 30 tisíc nespokojených zákazníků. Důležité je, že v tomto jsou započítáni jen ti lidé, kteří se polskému studiu ozvali napřímo emailem, jak byli vyzváni. Těchto 30 tisíc nespokojenců stálo tvůrce 8,5 milionu zlotých neboli 2,2 milionu amerických dolarů.

Jenže ti, kteří se vypravili hru reklamovat do kamenného obchodu nebo požádali o refundaci na Xbox Store, PlayStation Store či Steamu, vyšli na CD Projekt Red dalších 10 milionů dolarů (provize za vratky) - tedy pětkrát více, což se hrubým odhadem může týkat dalších 150 tisíc kusů hry (thx ArsTechnica).

V celkovém měřítku jsou však refundace (plus minus 180 tisíc kusů) stále velmi zanedbatelné, když se tehdy prodalo 13,7 milionu Cyberpunk 2077, tak to je jen něco málo přes jedno procento ze všech kusů. Aneb celá kauza mohla působit nafouknutější, než ve skutečnosti byla.

Vysvětlení se nabízejí jen tři: buď hráči věřili, že ty problémy vývojáři časem spraví nějakým patchem a rozhodli se vyčkat. Nebo jim hra běžela vesměs dobře a byli s ní spokojeni (pravděpodobné i vzhledem k převažujícímu podílu PC verzí na odbytu). A poslední možností je, že se třeba někteří nemuseli o tomto vracení peněz vůbec dozvědět.

Mnohem horší to pro CD Projekt Red bylo a je s odstraněním hry z nabídky PlayStation Store, kam se dodnes nevrátila. Kvůli tomu vyčíslilo i budoucí ztráty na 38 milionů dolarů. Nejde jen o ty, kteří si Cyberpunk 2077 nyní nemohou digitálně koupit pro PS4/PS5 a chybí od nich tržby, ale i o zájemce na jiných platformách, kteří se o všem dozvěděli a odradilo je to pak i od koupě ostatních verzí hry odjinud.

Read this next