Zhlédněte bitvu z Kingdom Come s objasněním jejích principů
Plno nových informací.
PR manažer domácího studia Warhorse si zaletěl do Kalifornie do centrály IGN, aby tam ještě před včerejším vydáním bety předvedl bitvu z Kingdom Come (Alza.cz) a hlavně vysvětlil její ne úplně běžné herní principy. Měl docela smůlu, protože při nahrávané prezentaci zrovna došlo k mnoha chybám v chování umělé inteligence, což spolu se škubáním nevrhá zrovna pozitivní světlo. Část amerického diváctva dle komentářů na YT nechápe nedodělanost, když je zvyklá, že betou se obvykle nazývá převlečené demo, a vynáší soudy, že Mount and Blade, případně Chivalry je lepší.
"Bitvu nemusíte vyloženě vyhrát, dá se i prohrát (ovlivní další vývoj příběhu), jen nesmíte zemřít. Jste pouze jedním z vojáků, ne jejich vůdce. Hra na vaše činy nijak nečeká, můžete klidně být i pasivním divákem a je pouze na náhodě, jak bitva dopadne," vysvětluje tvůrce. Nutno dodat, že parametry bitvy budete moci ovlivnit kvalitní přípravou, kdy třeba otrávíte část nepřátel, takže jich na bojiště nastoupí menší počet.
Samotná bitva funguje tak, že se obvykle vytvoří dvojice, které jsou na sebe "uzamčené", ale může dojít k tomu, že si umělá inteligence jednoho bojovníka přestane všímat toho předešlého a zaměří se na někoho jiného. Vy mezi tím běháte a můžete někoho zabít mečem zezadu, jindy se zase může náhodně přihodit, že po vás půjde pětice protivníků nebo že vás parťák zachrání před nenadálým útokem ze strany, kam se nedíváte.
V praxi je velmi těžké rozeznat, kdo patří k vám a kdo k nepříteli, stejně jako tomu bylo ve skutečnosti, poznáte to jen dle rozdílného brnění. Z dálky hrad ostřelují lučištníci a ve vzduchu nad vámi vidíte létat jejich šípy (mohou vás zabít). O kus dál je připraven katapult či žebříky, které použijete k přelezení hradeb (buď můžete jít první nebo nechat ostatní, ať takto otevřou zamčené dveře zevnitř) za vedoucím banditů, ale to si autoři schovávají až do plné verze.