Zeštíhlující EA potvrdili Star Wars Jedi 3 a zrušili singleplayerový Battlefield i FPS z Hvězdných válek
+ únik o příštím dílu multiplayerového Battlefieldu.
Ani Electronic Arts neutekli celkové recesi v herním průmyslu a byli donuceni přiznat, že také oni, stejně jako třeba nedávno Sony, bohužel musí propouštět ve velkém. Rozloučí se s 5 procenty zaměstnanců, což představuje 670 lidí. Od začátku letošního roku byla v bezprecedentní vlně propouštění napířč herními firmami dána výpověď už přes 8 tisíci pracovníkům.
Do budoucna by se prý rádi soustředili na vlastní herní značky, sportovní hry a masivní online komunity. Naopak zbavit se chtějí budoucích licencovaných značek, "u nichž v měnící se branži nevěří v úspěch".
Avizované se promítlo do několika ne úplně radostných rozhodnutí. Například zrušili zatím neohlášenou first-person střílečku ze světa Hvězdných válek ve studiu Respawn. Řídil ji veterán Medal of Honor, který se podílel i na Force Unleashed či Battlefrontu. Dle spekulací mělo jít o loveckou hru o trofejích s Mandaloriany, ale projekt měl být jen v rané fázi.
Škrty razantně pocítilo úplným zavřením také studio Ridgeline Games, založené teprve ve 2021, aby dělalo na příběhové kampani v singleplayerovém dílu Battlefieldu. Nic z toho se už neuskuteční.
Naopak pozitivní zprávou je oficiální potvrzení vývoje Star Wars Jedi 3, tedy přímého pokračování bestsellerů Survivor a Fallen Order.
Ze spekulací od Insider Gamingu potom pochází související (nepotvrzené) zvěsti o příštím velkém dílu Battlefieldu. Má cílit na říjen 2025 a nabídnout bitvy pro 64 lidí, ve kterých se vrátí ke svým kořenům, což platí i pro systém čtyř herních tříd. Hra údajně poskytne přepracované systémy destrukce a bude zasazena do moderní doby mezi lety 2025 až 2030. Příběh má být o moderních technologiích použitých ve válce.
Vedle toho se má ve studiu Ripple Effect rodit Free-2-Play odbočka Battlefieldu ve stylu Battle Royale. Následovat údajně chce strategii s Call of Duty: Warzone, ostatně mozkem projektu je Byron Beede dříve pracující na živých službách CoD. Hra má přinést dvojici režimů - Battle Royale a Gauntlet - z nichž ten druhý bude o úkolech a o tom, že ten nejméně skórující tým je po každé misi eliminován.