Zenimax osočil Johna Carmacka z ukradení práce pro Oculus Rift
Chce náhradu škody, grafický guru se brání.
Že jsou právníci Zenimaxu mírně řečeno prdlí, to se ví už dávno, například z hádky ohledně práv na název Scrolls nebo vystupování vůči fanouškovským projektům, kvůli čemuž opakovaně utrpělo renomé celé Bethesdy v očích hráčů. Nyní se však pokoušejí o něco, co málokdo odhadoval. A i když to možná bude příliš velkým soustem, i v případě neúspěchu tím aspoň očerní grafického guru, který se s nimi rozloučil.
Obvinili totiž svého bývalého zaměstnance Johna Carmacka, že v roce 2012, kdy ještě na plný úvazek pracoval v id Software (vlastněném Zenimaxem), pomáhal zakladateli brýlí pro virtuální realitu Oculus Rift s rozchozením prototypu. Jen díky tomu se prý stal Oculus Rift funkčním produktem, který se přerodil z garážové firmy a nedávno ho odkoupil Facebook za dvě miliardy dolarů.
Právníci Zenimaxu veřejně oznámili, že chtějí finanční kompenzace za to, že Oculus Rift údajně používá technologii, na které Carmack po mnoho let pracoval v id Software, jinak s věcí půjdou k soudu, aby "bránili své zájmy". Firma Oculus jim dle insiderů prý při dřívějších jednáních nabídla malý podíl, aby se věc urovnala bez publicity, ale Zenimaxu to nestačilo.
"Je neštěstím, že když dojde k obchodům takového rozsahu, najednou se z ničeho nic vynoří lidé s neuvěřitelnými a absurdními nároky. Budeme intenzivně bránit Oculus a jeho investory," řekl listu Wall Streel Journal zástupce výrobce 3D brýlí.
Samotný John Carmack na osočení reagoval na osobním Twitteru, kde ho rezolutně vyvrátil: "Oculus nepoužívá ani řádek kódu, který jsem napsal během práci pro id Software. Zenimax vlastní můj kód, ale nevlastní virtuální realitu. Navíc žádná z mých prací nikdy nebyla patentována."