Ze železniční stanice na Unreal Engine 5 si sednete na zadek
Ohromný grafický pokrok!
Konečně začínáme trochu více chápat, proč na tuto novou technologii od Epicu přechází i studia, která dříve tvrdošíjně razila vlastní engine, jako například CD Projekt Red se Zaklínačem či Hangar 13 s příštím dílem Mafia.
Talentovaný nadšenec jménem Lorenzo Drago z ArtStation totiž vytvořil úžasné VR tech-demo na Unreal Engine 5.
Etchū-daimon Station je inspirována skutečnou železniční stanicí v japonském městě Toyama.
Nejprve jde o procházku na nástupišti za denního světla, načež se náhle přepne do noční verze po silné bouřce, takže z veškerých efektů si ještě více sednete na zadek. Fotorealistická grafika je taková, že nevíte, jestli to je ještě hra nebo realita, čemuž přispívá i způsob nahrávky, resp. pohyb příruční kamery s baterkou:
Dovedete si představit, co by z toho mohlo vzniknout, až se taková technologie dostane do rukou lidí jako Hideo Kojima, kteří by na ni udělali například nový Silent Hill...?
Autor tech-dema přiznal, že kvůli neoptimalizaci neběží v reálném čase (to pouze v 7 snímcích za vteřinu), nýbrž je předrenderované.
Pracoval na veškerých modelech, texturách, nasvícení a animací. Použil Quixel Megascans a Unreal Engine 5 s Lumen, ale bez Nanite, takže modely udělal standardní metodou s málo polygony. Jinak čerpal z fotografií a vytvořil si vlastní materiály, aby zamaskoval opakování.