Skip to main content

Zdrojový kód Mass Effect 2 o PS3 verzi

Důkazy o možné konverzi nebo kachna?

Majitele PS3 jistě trápí, že si na rozdíl od naprosté většiny multiplatformních her od third-party vydavatelů (jiných než Sony), nemohou zahrát pecku Mass Effect 2. EA zase musí v koutku duše mrzet, že kdyby se před lety nedomluvili na exkluzivitě s Microsoftem a bývala teď existovala PS3 verze hry, neprodaly by se ji za úvodní týden celkově 2 miliony kusů, ale zcela určitě aspoň 3 miliony. A to by teď EA, zmítaným dlouhodobými finančními problémy, velice bodlo. Co s tím provést k všestranné spokojenosti?

Něco se možná rýsuje. Zvědaví kolegové z portugalského Eurogameru se dopídili jistých náznaků o eventuálním vzniku PS3 verze Mass Effect 2. Při prohlížení konfiguračních .ini souborů v PC verzi ME2 narazili na řádky "m_srParagonRenegadeMessagePS3=15?3007" a "m_srParagonRenegadeMessagePS3 = 15? 3007". Jinde se zase vyskytuje zmínka "EditPackages=OnlineSubsystemPS3".

Je to jasný důkaz, že se chystá PS3 verze Mass Effect 2? Bohužel ne. Než se začnete radovat, poslechněte si, co nám k tomu řekli přátelé z hardwarové sekce Digital Foundry na britském EG.

"Jak všichni víme, Unreal Engine 3, na němž běží Mass Effect 2, je určen pro X360, PC i PS3. A tento engine obvykle generuje podobné DefaultEngine.ini soubory, i když třeba hra existuje jen pro některou z platforem. Nic to proto nutně nemusí znamenat," varoval Richard Leadbetter z Digital Foundry. Pro ověření radí toto: "Nainstalujte si první díl Mass Effect na PC nebo nějakou současnou hru na Unreal Engine 3 a koukněte se, jestli tam tyto řádky o PS3 jsou také." Update - v ME1 o PS3 nic není.

A oficiální reakce EA? "Bez komentáře," odvětili zdvořile. V minulosti několikrát ze strany BioWare zaznělo o cílení série Mass Effect z konzolí jen na Xbox 360. Ale jak zpívá David Koller v jedné písničce, nic není nastálo ...

Read this next