Zdržení konzolového The Elder Scrolls Online o půl roku potvrzeno
Vysvětleno a dokonce s nabídkou odškodného.
Zenimax nevykročil na cestu pro to stát se nejpopulárnější herní firmou roku. Po nesmyslném osočení Carmacka z ukradení kódu pro virtuální realitu, pramenícího už ze sporu okolo později zrušené podpory Oculus Rift v Doom 3 BFG edici a neochoty dát za to Zenimaxu podíl, mu dnes vypadnul ze skříně kostlivec. Jeho vybafnutí nikoho ze zasvěcených nemohlo zarazit, protože okolo toho panovalo naprosté ticho, neprobihalo žádné testování a nikdo nechtěl potvrdit stihnutí ani předtím, přesto Zenimaxu nepřidá na pověsti.
Konverze MMORPG The Elder Scrolls Online (recenze) na PlayStation 4 a Xbox One, původně plánované už na červen, se opozdí a to o dlouhých šest měsíců. Čili objeví se až někdy koncem letošního roku.
Dozvěděli jsme se to dost zvláštní cestou: bylo to napsané přímo v oficiálním FAQ na homepage hry, aniž by to předtím Zenimax oficiálně oznámil. A když si toho internet všiml a zdokumentoval, výrobce ty věty z FAQ najednou prostě smazal a nyní už tam nejsou, aniž by to považoval za potřebné jakkoli komentovat.
Doslova tam uváděl toto: "Přestože bylo jasné, že červnové vydání konzolových verzí TESO nebude možné, učinili jsme s nimi výborný pokrok. Na základě toho vypočítali, že budeme potřebovat ještě půl roku, abychom fanouškům dodali zážitek, jaký si zaslouží a očekávají.
Samozřejmě to hned vyvolalo spoustu pošklebků od zlomyslné herní komunity, která tuhle hru zrovna nemiluje: jestli tedy na PS4 a X1 rovnou od začátku nebude uvedena na bázi Free-2-Play? Má ještě TESO v prosinci někoho zajímat? Bude mít šanci se na přeplněném předvánočním trhu uchytit? Nečeká se náhodou tak dlouho kvůli mnohými předpokládanému přechodu PC verze na F2P, aby ho pak konzolovka následovala...?
Eurogamer k TESO přinesl návod pro začátečníky a brzy na něj navážeme článkem, jestli je vhodný pro časově vytížené hráče.
Aktualizace 16:00 - Zenimax odklad potvrdil a dokonce přišel s neobvyklou nabídkou odškodného: když si koupíte PC verzi The Elder Scrolls Online do konce června, získáte tím nárok na konzolovou verzi se slevou (jen za 20 dolarů či 13 liber) s možností přenést si na konzole své postavy z PC a navíc tam ještě získat těch úvodních 30 dnů hraní zdarma. Takže konzolová verze tím byla de facto zlevněna, i když je otázka, kdo by si kupovat tu samou hru podruhé (nehledě na sníženou cenu). Důvodem odkladu je jinak řešení problémů specifických pro PS4 a X1, kdy systémy Bethesdy nejsou kompatibilní se systémy Microsoftu a Sony.