Skip to main content

Zboření mýtů o third-party Wii hrách

Just Dance se prodalo přes 2 miliony.

Ubisoft jako jeden z mála vydavatelů podporoval Wii již od samotného začátku. Nikdy se mu však nijak výrazně nezadařilo. Úspěch se dostavil až nyní, s podivnou hudebně taneční hrou Just Dance. Ta vyšla na konci minulého roku a celosvětově se jí prodalo už přes dva miliony kusů.

Jedná se přitom o poměrně triviální záležitost, kdy na obrazovce poskakuje tanečník a hráč musí s Wii ovladačem v ruce napodobovat co nejvěrněji jeho poskakování. Hardcore hráči kroutí hlavou, novináři kritizují (průměrná hodnocení jdou pod padesát procent), ale očividně je to přesně to, co hráči chtějí.

Just Dance tak nabourává mýty o tom, že na Wii nemůže žádná hra výrazně uspět, pokud ji nevyrobilo samotné Nintendo. Obecně totiž ve většině případů platí, že hry od Nintenda se prodávají jako rohlíky, zatímco third-party vydavatelé na Wiičku strádají a nemohou nalézt ten správný recept na úspěšnou hru, z čehož se pak vzájemně obviňují výrobci (EA, Sega, Capcom aj.) s Nintendem. Ubisoft jej našel.

A určitě nezůstane jen u jednoho dílu. Potenciál pro expanzi značky Just Dance je velký - nové písně, nové pohyby, využití jiných ovladačů. Vyjde tak Just Dance 2 již tyto Vánoce a podívá se i na jiné platformy? V letošním čtvrtém kvartále tomu nic bránit nebude - na Xboxu 360 bude Natal a Sony bude mít Move.

Read this next