Záznam hodinové nudy Microsoftu na GDC
+ ovladač pro hardcore hráče, smrt designéra HoloLens.
Jelikož akce nebyla živě vysílána na internet, možná se rádi kouknete na záznam skoro hodinového vystoupení šéfa xboxové divize z Microsoftu, Phila Spencera, na GDC 2015. Mezi jeho nejčastěji citované výroky patří, že při převodu hry Fable Legends na DirectX 12 dosáhli o 20 procent vyššího výkonu grafického čipu než předtím na tom samém hardwaru (není zřejmé, zda mluví o X1 verzi či PC verzi).
Bohužel veškeré povídání Spencera a ostatních bylo logicky mířeno hlavně na zaháčkování vývojářů (nikoli pro cílové zákazníky) - jak je ostatně koncipována i celá Game Developers Conference a nemá proto smysl tam pro běžné herní magazíny smysl jezdit. Takže nedošlo k oznámení žádných nových her, nepočítáme-li exkluzivní port Elite Dangerous (zrozený i ze spolupráce obou firem na Scraemride). Ani se neobjevilo nic o té Forza Motorsport 5 pro PC, ve kterou jsme nejen my doufali. Microsoft zkrátka všechno pro normální hráče ohlásil už minulý týden (Fable Legends F2P, odbočka Forza Fast and Furious atd.).
Vedle opěvování cross-play a cross-buy propojení PC a X1 her, výhod Windows 10 pro vývojáře či desítek indie her, které slíbily podporu Microsoftu, stojí za řeč snad jedině zmínka, že nechá na tvůrcích, jaké ovládání při multiplatformních utkáních povolí - jestli dotykové, na klávesnici nebo na gamepadu.
Zajímavější než celá konference je spekulace NeoWin, že MS má chystat nový ovladač pro Xbox One cílený na hardcore hráče. Má být určen pro nejvěrnější zákazníky Xboxu pro žánry first-person stříleček a závodů, ale zatím není jasné, jak se bude lišit od stávajícího gamepadu. Pokud prý tento projekt dostane zelenou od vedení, uvidíme ho na E3, neboť je prý o takové zařízení zájem, jak ukazuje úspěch Scuf Gaming.
Smutnou související zprávou je usmrcení jednoho z projektových designérů HoloLens opilcem za volantem. Podle amerických médií zemřel zaměstnanec Microsoftu, třicetiletý Mike Ey poté, co do něj na dálnici nedaleko Redmondu zezadu naboural šílenec jedoucí stošedesátikilometrovou rychlostí. Viník nejprve z místa činu utekl, ale pak ho policie dopadla a nyní sedí ve vazbě.
UPDATE - níže ještě citujeme dodatečnou tiskovku od českého Microsoftu shrnující pár novinek pro vývojáře:
- Softwarová vývojová sada (SDK) Xbox Live pro Windows 10, která poskytuje přístup k řadě prvků služby Xbox Live na konzoli Xbox One, se dostane k širší skupině vývojářů.
- Univerzální platforma pro aplikace ve Windows (Windows Universal App Platform) umožní jakémukoli vývojáři vytvořit samostatný projekt určený pro více zařízení. To autorům aplikací usnadní proces zpřístupnění svého obsahu mnohem většímu počtu uživatelů.
- Díky prostředí obchodu Windows Store teď vývojáři získávají možnost flexibilně nabízet své produkty na PC, konzolích, tabletech a mobilních telefonech, a oslovit tak více než 1,5 miliardy lidí.
- Univerzální vývojové centrum (Universal Development Center) je vývojářský portál k tvorbě a nabízení her v obchodě Windows Store.
- Rozhraní DirectX 12 umožňuje vývojářům na platformě PC pracovat s úplně novou úrovní výkonu a ovládání. Díky jednotnému API mohou přistupovat na více zařízení. Společnost Epic dnes oznámila, že vyvíjí titul „Unreal Tournaments“ na bázi technologie Unreal Engine 4 s podporou rozhraní DirectX 12, který stanoví novou definici věrnosti zobrazení v hrách na PC.
- Veškeré bezdrátové herní příslušenství pro Xbox bude navrhováno a uzpůsobeno k použití jak s konzolí Xbox One, tak PC s Windows 10.
- Hra „Elite: Dangerous“ od společnosti Frontier Developments vyjde pro Xbox One letos v létě.
- Program ID@Xbox se rozšíří tak, aby se vývojáři mohli zaměřit na všechna zařízení s Windows 10 včetně těch budoucích, jako jsou například HoloLens.
- V rámci spolupráce se společnosti Motiga se na platformách Windows 10 a Xbox One objeví její první titul „Gigantic“.