Skip to main content

Závody v rychlosti načítání starších multiplatformních her vyhrál Xbox Series X nad PS5

Čím to může být?

Dlouhé měsíce před premiérou PlayStation 5 jsme slýchávali, jak mnozí vývojáři i samotná Sony pějí chválu na rychlost SSD v PS5. Oproti tomu Microsoft spíš upřednostňoval zdůrazňování jiných zásadních vlastností jeho konzole, jako zpětná kompatibilita, a zde jsou vidět důvody i plody tohoto úsilí v praxi.

Proto nyní mohou působit výsledky nezávislých testů v tomto směru docela překvapivě. Jsou sice jen z původních, zatím ještě neoptimalizovaných a obvykle neopatchovaných verzí multiplatformních her pro PS4 a Xbox One, lze právem namítnout. Přesto se tak jednoznačný vítěz nečekal.

Ze srovnání, jak rychle se načítají starší hry jako Final Fantasy 15, Destiny 2, Monster Hunter World, Batman Arkham Knight či Red Dead Redemption 2, v drtivé většině případů vyhrál Xbox Series X nad PlayStation 5, která byla co do svižnosti interního SSD výrazně pomalejší. Roli tady může hrát i rychlejší takt procesoru v novém Xboxu.

Watch on YouTube

GameSpot totiž změřil čas, který potřebujete z hlavního menu do samotného zahájení hraní jednotlivých titulů, vždy s posledním dostupným updatem.

V Monster Hunter World byla konzole od MS rychlejší o 8 vteřin, ve FF15 dokonce o 15 vteřin, když se použila uložená pozice. Jediná hra, kde měla navrch PS5, bylo Red Dead Redemption 2 od Rockstaru za situace se starším savem, ale jen těsně.

Podobné výsledky přinesl Greg Miller z Kinda Funny podcastu ze zářijové hry Marvel's Avengers. Tam byl rozdíl v rychlosti načítání na PS5 a XSX ještě větší. Konzole od Microsoftu potřebovala z bootu do hraní 1:46 minuty, zatímco PS5 2:28 a starší model PS4 Pro dokonce 3:35.

Nezbývá než doufat, že Sony tento neduh do budoucna nějak napraví, až vyjdou nextgen updaty her pro využití výkonu a SSD z PS5, jako to bude brzy třeba u Destiny 2.

Read this next