Skip to main content

Závisláci na World of Warcraft mají být lepšími zaměstnanci

Než vystudovaní s MBA diplomem, tvrdí badatel.

Většina lidí by asi podle svého okolí usuzovala, že dlouhodobí hráči World of Warcraft nemohou být v práci přínosem. Celé noci tráví u této onlinovky, ráno jsou nevyspalí s ještě většími kruhy pod očima než novináři a veškerý volný čas věnují hraní namísto reálnému životu. Badatel digitální kultury John Seely Brown to ale vidí opačně.

Podle jeho názoru jsou celkově hráči masivně multiplayerových onlinovek vhodnějšími adepty pro zaměstnavatele než vystudovaný člověk z Harvardu s MBA diplomem.

"Abyste pochopili například World of Warcraft, musíte být vedle zvládnutí hry dobří v sociální části. Ti, kdo mají postavy na vysokém levelu a účastní se hromadných raidů a guild, kde může být až stovka lidí, pak budou dobrými vedoucími pracovníky v zaměstnání," vysvětlil badatel.

Personální oddělení velkých korporací prý udělají správný krok, pokud náruživé hráče MMORPG zaměstnají, protože mají pokročilou úroveň zvědavosti a zapálení pro věc, což pak mohou (nebo také nemusí) přenést i do své práce. Hry tohoto žánru prý nutí hráče neustále přemýšlet, jak na sobě pracovat, jak se učit novým věcem a umět řídit i motivovat ostatní. Co si o tom myslíte?

Read this next